גדעון בכמן עולה לספינה השטה של פליני

הוא היה ידיד קרוב של פדריקו פליני, ואף גילם תפקידים בשניים מסרטיו. גדעון בכמן, שסרטו הדוקומנטרי צאו פדריקו יוקרן בפסטיבל, מספר למה גרם הסרט לנתק של שבע שנים בינו לבין הבמאי הגדול

נירית אנדרמן
נירית אנדרמן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
נירית אנדרמן
נירית אנדרמן

"הדרך הטובה ביותר לתאר את עבודתו היא הגזמה, כי למעשה, כל מה שקורה בסרט של פליני הוא אפשרי, אבל לא מאוד סביר. הנשים השמנות אצלו שמנות יותר, האנשים הצעקניים הם צעקניים יותר, התנועה בכבישים סואנת יותר. הוא משתמש בהגזמה כדי ליצור מציאות חדשה, שבה הדברים גדולים מהחיים. פליני מציג את הקומדיה של החיים, כפי שהיא נראית מבעד לזכוכית מגדלת. הוא בעיני הקולנוען הגדול ביותר שפעל אי פעם. בזמנו היתה לי אמנם ביקורת עליו, אבל אין ספק שהיתה לו יכולת אמנותית יוצאת דופן. בנוסף, למרות שכל כך הרבה אנשים העריצו אותו, לא היתה בו טיפה של גאווה מיותרת. תמיד ראיתיו כילד שמשחק עם העולם, ואני חושב שהוא היה מאוד שמח לשמוע את ההגדרה הזאת".

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

כתבות מומלצות

אלברט אסקולה ואסי אסקולה ב"אין עוד אהבה כזאת"

יש רק אירוע אחד ברזומה של אסי עזר שלא התנהל מול המצלמה

MADE BY MAC 

12.04.2004

ביטחון המדינה לפני הכל. זו בדיוק הליבה של תרבות האונס

הפריטים המוצעים למכירה. הוצגו בבית החוקרת מאז הניסוי

נאס"א מנסה להשיב לידיה אבק ירח ושלושה תיקנים מתים

אילה חסון ואור הלר במהדורת חדשות 13. התקציב נחתך בעשרות מיליונים

שורת עזיבות ורייטינג צונח: למה רשת מובסת בקרב מול קשת?

סוקניק. כמו עובדת סוציאלית מתנשאת הנוזפת בזאב רווח בסרט בורקס

כמו עובדת סוציאלית מתנשאת הנוזפת בזאב רווח בסרט בורקס

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ