בין סרטים מאכזבים לסרטים בעלי איכות מרשימה: סיכום פסטיבל ירושלים

הסרטים שהשתתפו השנה בתחרות העלילתית מייצגים את הקולנוע הישראלי העכשווי בצורה מעניינת. טוב עשו השופטים שהבליטו את "פיגומים" ו"מוטלים בספק", שנושאים מסר קולנועי־חברתי בעל תוקף

אורי קליין
אורי קליין
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אורי קליין
אורי קליין

בתחרות הקולנוע העלילתי הישראלי שהתקיימה בפסטיבל הקולנוע בירושלים ושתוצאותיה התפרסמו בסוף השבוע השתתפו שבעה סרטים. החלטות חבר השופטים היו טובות ואף רלוונטיות לקולנוע הישראלי העכשווי, ואולם, שאלת הרלוונטיות של התחרות כולה לנעשה כיום בקולנוע הישראלי חייבת לעלות לדיון כשעוסקים בה ובתוצאותיה. בשנה שבה כ–30 סרטים יתחרו על פרס אופיר, יש לשאול באיזו מידה המכלול שהוצג בתחרות אמנם מייצג את הקולנוע הישראלי ברגע מסוים זה בהתפתחותו, או שהוא מבחר מצומצם ומקרי שיש להתייחס אליו ככזה בלבד. ובכן, המבחר המצומצם שהשתתף השנה בתחרות כן מייצג את הקולנוע הישראלי העכשווי בצורה מעניינת, הסרטים שנכללו בו מייצגים את הכיוונים השונים בהם הקולנוע הישראלי פוסע בשלב זה בהתפתחותו, איכותם לא היתה אחידה, והיא נעה בין סרטים שאכזבו לסרטים בעלי איכות מרשימה, ותוצאות התחרות שיקפו עובדות אלה.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ