"היא תמות מחר": מותחן אולטימטיבי לימי הקורונה

עם מעט דיאלוגים, ושילוב שכלתני של משחק, עריכה, מוזיקה ודימויים ויזואליים, "היא תמות מחר" של איימי סיימץ המוצג כעת בפסטיבל הקולנוע ירושלים הולם את רוח התקופה

נתנאל שלומוביץ
נתנאל שלומוביץ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
נתנאל שלומוביץ
נתנאל שלומוביץ

"כשאני חווה התקף חרדה", הסבירה הבמאית איימי סיימץ ל"גרדיאן", מתחוללת בתוכי סערה, וזה מרגיש כל כך קריטי, מסיבי ומפחיד". אלא שמי שמתבונן בה מבחוץ לא יכול לראות שזה מה שקורה. "זו פשוט אני נותנת למים לזרום בכיור ומביטה דרך החלון". המתח בין האימה שבפנים לשקט שבחוץ הוא גם בלב סרטה החדש.

"היא תמות מחר", סרט עצמאי שצולם בבית הבמאית, נפתח בגיבורה בעלת אותו שם פרטי, איימי, בעודה לבדה בבית חדש, כנראה אחרי פרידה. היא נסערת, בטוחה בוודאות מוחלטת שהיא עומדת למות למחרת, ולא יודעת מה לעשות. היא מזעיקה את חברתה ג'יין. היא תחילה לא משתכנעת, אך בהמשך כשהיא לבדה, החרדה אוחזת גם בה. היא נדבקה. גם היא משוכנעת שהיא תמות, ומספרת על כך לאחיה ואשתו. גם הם לא מבינים תחילה, ואז גם הם נחרדים בעצמם. וכך הלאה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ