בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ריצרד לינקלייטר מסביר את סוד הקסם בטרילוגיית הסרטים שלו

לפני חצות, השלישי בטרילוגיה בכיכובם של איתן הוק וזולי דלפי, ינעל במוצש את פסטיבל הקולנוע בירושלים

2תגובות

סוד הקסם של טרילוגיית הסרטים שלי – "לפני הזריחה", "לפני השקיעה" והסרט החדש "לפני חצות" – הוא בכך שהם נותנים מקום שווה לשתי נקודות מבט, הגברית והנשית - אמר הבוקר בירושלים הבמאי והתסריטאי האמריקאי ריצ'רד לינקלייטר. הדברים נאמרו במסיבת עיתונאים בסינמטק הירושלמי, שאליו הגיע כאורח פסטיבל הקולנוע הירושלמי, לקראת הקרנת סרטו במוצאי שבת כסרט הנעילה של הפסטיבל. טקס חלוקת הפרסים יתקיים כבר הערב.

"לפני חצות", הסרט השלישי ועטור השבחים בטרילוגיה של לינקלייטר, הוקרן בבכורה בפסטיבל סאנדנס האחרון והתקבל שם באהדה רבה. שני הסרטים הקודמים בסדרה, גם הם בכיכובם של ז'ולי דלפי ואיתן הוק, היו "לפני הזריחה" (1995) ו"לפני השקיעה" (2004).

אמיל סלמן

כמו בפעם שעברה, גם הפעם כתב לינקלייטר את התסריט יחד עם דלפי והוק. "לפני חצות" מפגיש שוב את סלין (דלפי) וג'סי (הוק), שהיכרותם החלה בסרט הראשון בטרילוגיה במפגש מקרי ברכבת ובלילה שבילו בווינה. ב"לפני השקיעה" הם נפגשו שוב בפאריס, ואילו בסרט החדש הם חוזרים ונפגשים, כמעט 20 שנה לאחר המפגש הראשון ביניהם. עכשיו הם כבר בני 40, הורים לילדים, ויוצאים לחופשה ביוון.

"ניסינו להיות כנים ככל האפשר בנודע לדמויות של סלין וג'סי, להיות כנים בכל הקשור לפגיעות שלהם, לרגשות שלהם", אמר הבוקר לינקלייטר. "אני חושב שזה לא קורה בהרבה סרטים שגברים קמים ומדברים על הרגשות שלהם, ואיתן מצליח לעשות את זה בצורה משכנעת.

“בעשיית הסרטים הללו ניסינו להקפיד על כך שנקודת המבט בסרט תהיה 50 אחוז של הצד הנשי ו-50 של הצד הגברי. רוב הסרטים, נדמה לי, מתמקדים רק בנקודת מבט של אחד הצדדים. המטרה שלנו היתה שלא יהיה צד אחד דומיננטי. אני מניח שנעים לאנשים לחזור ולראות עוד סרט ועוד סרט בסדרה, פשוט מפני שנעים לחזור ולפגוש את הדמויות האלה. בכל מקרה, אנחנו נוהגים להתבדח ולומר שעשינו את שני סרטי ההמשך הכי לא רווחיים שנעשו אי פעם".

 

לינקלייטר לא פסל את האפשרות שיהיה בעתיד סרט רביעי בסדרה, אך לא התחייב. "זה תהליך שלוקח לנו תשע שנים, ואיש מאתנו לא יודע מה יעשה בעוד תשע שנים. אם הסרט הזה יהיה האחרון, זה יהיה בסדר גמור מבחינתי, אבל הכל פתוח. קרה לנו כבר פעמיים שכעבור כמה שנים הבנו שג'סי וסלין עדיין אתנו ותובעים שנעשה עליהם סרט נוסף. יכול להיות שזה יקרה שוב". אחר כך הוסיף בבדיחות: "כבר אמרנו שהסרט הבא יהיה רימייק קומי של 'אהבה'” (סרטו של מיכאל הנקה).

לדברי לינקלייטר, דלפי, הוק והוא כותבים יחד את שתי הדמויות של ג'סי וסלין. "לג'ולי יש צד גברי, ולאיתן ולי יש צד נשי, כך שאני מניח שזה מאפשר את שיתוף הפעולה הייחודי הזה בינינו", אמר. "אבל הפעם תהליך הכתיבה היה שונה, כי כולנו נמצאים כעת בשלב בחיים שבו אנחנו הורים ועסוקים. בעבר נהגנו לשלוח חומרים זה לזה ואני נהגתי לערוך אותם יחד לבדי. הפעם זה לא עבד. החלטנו שאנחנו חייבים לבוא ולשבת יחד בחדר אחד, וכך היה".

לינקלייטר, שנולד ב–1960 ביוסטון, טקסס, היה בין מייסדי מכון הקולנוע באוסטין, טקסס, וביים עד כה 16 סרטים באורך מלא, ובהם שני סרטי אנימציה: “Waking Life” מ–2001, שהוקרן בפסטיבל ונציה וגרף שם כמה פרסים, ו"סורק אפלה" מ–2006, שהתבסס על ספר המדע בדיוני של פיליפ ק. דיק. הוא גם ביים את הסרטים "חיים בהקיץ", "פאסט פוד", "אני ואורסון וולס" ו"ברני".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו