בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סרטים של ערן קולירין וניר ברגמן יתמודדו בפסטיבל הקולנוע ירושלים

הסרט היחיד בתחרות העלילתית שנוצר על ידי אשה הוא "ירח בבית 12" של דורית חכים. בתחרות התיעודית בפסטיבל, שייפתח ב–7 ביולי, יוקרנו בין היתר סרטים של מיכל אביעד, יריב מוזר ומאיה זינשטיין

3תגובות
יובל שרף ויערה פלציג ב"ירח בבית 12"
דודי חסון

שבעה סרטי עלילה ישראליים ושבעה סרטי תעודה יתמודדו בשתי התחרויות המרכזיות של פסטיבל הקולנוע ה–33 ירושלים, שייפתח ב–7 ביולי. כך פירסמה היום (שלישי) הנהלת הפסטיבל. בתחרות סרטי העלילה יתמודדו סרטים חדשים של ערן קולירין, ניר ברגמן, אורי סיון ומני יעיש לצד שלושה סרטי ביכורים, ואילו בתחרות התיעודית יוקרנו בין היתר סרטים חדשים של מיכל אביעד, יונתן ניר, יריב מוזר, העורכת הוותיקה ערה לפיד ובעלה הסופר חיים לפיד וכן סרטה של מאיה זינשטיין על אוהדי "לה פמילייה" של בית"ר ירושלים. הפסטיבל יימשך עד 17 ביולי.

שניים מסרטי תחרות חג'ג' לסרטי עלילה יגיעו לירושלים אחרי שכבר זכו לחשיפה בינלאומית בפסטיבל קאן האחרון. "מעבר להרים ולגבעות" של ערן קולירין עוקב אחר סא"ל שמשתחרר מהצבא אחרי 27 שנים בשירות קבע, מצטרף לחברה העוסקת בשיווק ערכות דיאטה, ונופל בסבך הכוחות האפלים המושלים בחיים בישראל. ואילו "שבוע ויום", סרט הביכורים של אסף פולונסקי, בכיכובם של שי אביבי ויבגניה דודינה, מספר על בני זוג המתמודדים עם מותו של בנם: בעוד האם מנסה לחזור לשגרה, האב לוקח מההוספיס את המריחואנה הרפואית של בנו המנוח, ומפתה את הבן של השכנים לבוא ולעזור לו לגלגל ג'וינטים.

"הרמוניה" של אורי סיון. עיבוד מודרני לסיפור המקראי על הגר, שרה ואברהם
איתיאל ציון

"אבינו" של מני יעיש, שפתח השבוע את פסטיבל קולנוע דרום, מספר על מאבטח במועדון זמר מזרחי שמסכים לעבוד בשוק האפור כדי לממן טיפולי פוריות פרטיים ויקרים לו ולאשתו. "להציל את נטע" של ניר ברגמן מספר על גבר אחד דרך סיפוריהן של ארבע נשים שאותן הוא פוגש לאורך שנה אחת בחייו. "הרמוניה" של אורי סיון הוא עיבוד מודרני לסיפורם המקראי של שרה, הגר ואברהם ושני האחים, ישמעאל (בן) ויצחק. הוא מספר על שרה, נגנית נבל עצובה וחשוכת ילדים הנשואה למנצח התזמורת אברהם, ומתיידדת עם הגר, נגנית קרן יער צעירה ממזרח ירושלים שמציעה לה לשמש כפונדקאית וללדת בשבילה תינוק מאברהם. הילד גדל להיות פסנתרן מחונן ואח אוהב ליצחק הצעיר, אבל כשהוא מגלה את האמת על זהותו, הוא מחליט לעזוב את הבית ולעבור לגור עם אמו האמיתית בעיר המזרחית.

הסרט היחיד בתחרות שנוצר על ידי אשה הוא "ירח בבית 12" סרט הביכורים של דורית חכים, העוקב אחר שתי אחיות שמנסות לחדש את הקשר ביניהן שנותק לפני שנים ארוכות ואחר נער מתבודד שנכנס לתוך היחסים השבריריים ביניהן. ואילו "היער שהיה", שכתב, ביים והפיק גיא רז, נוגע בנושא הכאוב של שכחת ילדים ברכב. הוא מספר על אב שאינו מודע לטעות הטרגית שעשה. לזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות חג'ג' לקולנוע ישראלי עלילתי יוענק פרס בסך 120 אלף שקל.

אלון פדות ב"מעבר להרים ולגבעות"
שי גולדמן

בתחרות ון ליר לקולנוע ישראלי תיעודי יתמודדו הסרטים "דימונה טוויסט" של מיכל אביעד על חייהן של שבע נשים מצפון אפריקה שעלו עם משפחותיהן לארץ וחוו את כאבי ההגירה וההסתגלות בדימונה בשנותיה הראשונות. "טהורה לעד" של מאיה זינשטיין המתעד את התגובה האלימה של ארגון האוהדים הקיצוני "לה פמיליה" ב–2012 להחלטתו של מנהל קבוצת בית"ר ירושלים, שמעולם לא החתימה שחקן ערבי, לצרף אליה שני שחקנים מוסלמים מצ'צ'ניה. לפני כחצי שנה התפרסם קטע מהסרט ב"גרדיאן" והוא עורר הדים ואיומים על הבמאית. ואילו "אח שלי גיבור" של יונתן ניר עוקב אחר צעירים ישראלים בעלי תסמונת דאון היוצאים עם אחיהם לטיול תרמילאים בצפון הודו.

"בן גוריון, אפילוג" בבימוי יריב מוזר, מבוסס על ראיון מצולם בן שש שעות שמעולם לא הוקרן, עם ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, כשהוא בן 82, חמש שנים לאחר התפטרותו מראשות הממשלה. "גן ילדים" שביימו ערה וחיים לפיד, מתבונן ממרחק של יותר מ–20 שנה על פרשה שבה הואשמה גננת מרמת השרון בהתעללות קשה בילדי הגן, הושלכה למעצר, ורק לאחר משפט ממושך זוכתה מכל אשמה. בסרט "הקרב האחרון של פפה" מתעד הבמאי מיכאל אללו את המרוץ של אביו, ממנהיגי השמאל החילוני בירושלים, לראשות העיר כשהוא יודע שסיכוייו נמוכים. ואילו "פוטו פרג'" שביים קובי פרג', מגולל את סיפור עלייתם מעיראק של עשרת האחים שהביאו לישראל את מהפכת הצילום. והקימו את אולפני הצילום הגדולים בארץ, תוך ניתוץ ההגמוניה האשכנזית בענף. לסרט הזוכה בתחרות יוענק פרס בסך 35 אלף שקל.

מתוך הראיון עם בן גוריון שעליו מבוסס הסרט
מלקולם סטוארט

מחוץ לתחרות יוקרנו בפסטיבל, בין היתר, סרטו החדש של איתן גרין, "חדרי הבית", על קבלן בניין שמחליט להתקדם בחיים ועובר עם משפחתו לבית גדול ומפואר יותר, אבל הסיכונים הכלכליים מובילים לאסון; "מיומנו של צלם חתונות", סרט בן כ–40 דקות של נדב לפיד, שהוקרן בבכורה בפסטיבל קאן ועוקב אחר צלם חתונות שמתחתן עם כלה אחת, הורג כלה שנייה וחוזר הביתה. הסרט נרכש להפצה מסחרית בצרפת. "ילדי הסתיו" סרטו של איתן גפני (שביים את סרט הזומבים "בשר תותחים"), עוקב אחר צעירה שמגיעה להתנדב בקיבוץ בשנות ה–70 אבל מגלה לחרדתה סכנה קטלנית המאיימת להביא מוות וחורבן על האידיליה הקיבוצית. ואילו סרטם התיעודי של צחי שיף ודוקי דרור "אל תוך הרשת האפלה" בוחן אימה מסוג אחר: הוא חושף את הסכנות והזוועות שנוצרות מתחת למעטפת האנונימיות האינטרנטית, אבל גם את הרעיונות המהפכניים שנובטים שם.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו