שמישהו ירגיע את כריסטיאן בייל

גם בסרטו החדש, "אחים בדם", מפגין בייל תצוגת משחק אינטנסיבית ומרתיעה. אפילו החיוך שלו מצמרר

אורי קליין
אורי קליין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אורי קליין
אורי קליין

בכל אחת מהופעותיו הבולטות נדמה שכריסטיאן בייל מגייס לתפקידים שהוא מגלם את כל מה שיש בו, כאילו שאין מחר וזה עלול להיות סרטו האחרון. יש באינטנסיביות הזאת משהו מרשים, כי המיומנות מוכחת שם תמיד, אך גם משהו מרתיע, שלעתים אף מעורר מידה של גיחוך. הוא חסיד של "השיטה", אותה אסכולת משחק שנבראה בהשראת סטניסלבסקי ב"אולפן השחקנים" על ידי לי סטרסברג, איליה קאזאן ואחרים, הניבה שחקנים כגון מרלון ברנדו וג'יימס דין ויצרה מהפכה בתיאטרון ובקולנוע האמריקאי. לעתים נדמות הופעותיו כפרודיות על שחקנים הנתונים תחת כישופה של שיטה זו. התקשורת התרגשה בזמנו כאשר לצורך הופעתו ב-2004 בסרטו של בראד אנדרסון "המכונאי", שבו גילם פועל מיוסר שסובל מנדודי שינה, הוא רזה ב-27 קילו, אך היו גם כאלה שליגלגו על דבקותו המוגזמת בייעודו, במיוחד כאשר הסרט שלמענו סיכן את חייו כמעט ולא הופץ והחזיר רק חלק מתקציבו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ