פרשת "וילה תומא": האם הבמאית סוהא עראף באמת צריכה להזדהות כישראלית?

יחסו של הממסד הישראלי לסרטה של סוהא עראף "וילה תומא" יצר פארסה עלובה, החושפת את החולשה שבדרישה להציג סרט על פי זהות מממניו

אורי קליין
אורי קליין
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אורי קליין
אורי קליין

בשבוע שעבר התפרסמו מסקנותיה של ועדה שמינה שר הכלכלה, נפתלי בנט, אשר קבעו כי התסריטאית והבמאית סוהא עראף מחויבת להחזיר את התמיכה בסך 600 אלף שקל שקיבלה בעבור סרטה "וילה תומא". הוועדה מונתה בעקבות החלטתו של משרד התרבות בראשותה של לימור לבנת בחודש אוגוסט השנה, בהמלצתה של מועצת הקולנוע, לדרוש מקרן הקולנוע הישראלי להחזיר את הכסף שהיא השקיעה בסרט, סכום של 1.358 מיליון שקל. כל זאת משום שעראף – אזרחית ישראלית, שכתבה את התסריטים של שניים מהסרטים שהפיצו את שמו של הקולנוע הישראלי בעולם, "הכלה הסורית" ו"עץ לימון", שניהם בבימויו של ערן ריקליס – בחרה לרשום כפלסטיני את הסרט הראשון שהיא ביימה, כשהוא הוזמן לפסטיבל הקולנוע של ונציה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ