הקולנוע הישראלי עשיר, מגוון ונועז הרבה יותר מהסדרה התיעודית החדשה על אודותיו

עם זאת, הסדרה מצליחה להמחיש עד כמה הקולנוע הישראלי לתולדותיו עשיר, מגוון, נועז ובעל חשיבות והשפעה על החברה והתרבות שבהן הוא פועל

אורי קליין
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אורי קליין

בכתבתה של נירית אנדרמן "לאן נעלם 'לאן נעלם דניאל וקס'?", שפורסמה בתחילת השבוע לקראת עלייתה לשידור של הסדרה "חגיגה לעיניים" הסוקרת את תולדות הקולנוע הישראלי, מצוטט אריק ברנשטיין, המפיק והעורך הראשי של הסדרה, כמי שמעלה את השאלה מה זה קאנון ואיזה סרט ישראלי ראוי לו שייכלל בקאנון. "מה הופך סרט לקאנון?" הוא שואל, "האם זה שהוא מביא הרבה צופים לקולנוע או זה שבאוניברסיטה מחליטים שהוא קאנון? כל סרטי אברהם הפנר, למשל – מלבד 'דודה קלרה' – הביאו יחד לבתי הקולנוע כ-6.000 איש, אז האם יש להכניס את הסרטים שלו לקאנון?"

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ