אורי קליין
אורי קליין
אורי קליין
אורי קליין

בגרסתו המוקדמת ביותר, "מי מפחד מווירג'יניה וולף?", מחזהו של אדוארד אולבי, לא היה אמור להציג את סיפורם של ג'ורג' ומרתה, זוג נשוי – הוא פרופסור להיסטוריה, היא בתו של נשיא הקולג' שבו בעלה מלמד, המארחים לליל בלהות זוג נשוי צעיר – אלא את זה של זוג הומואים המארחים זוג הומואים צעיר יותר. אינני יודע איך ומדוע החליט אולבי לשנות את ארבעת גיבורי מחזהו מגיי לסטרייט, אך למהפך היו ללא ספק כמה תוצאות ודאיות. קשה לי לתאר שמחזה העוסק בשני זוגות של הומואים היה זוכה לאותה הכרה והצלחה כמו המחזה שכתב אולבי בסופו של דבר, שעלה בברודוויי ב-1962 וזכה בשלל פרסים ובהם פרס הטוני ופרס פוליצר. אילו עלתה ההצגה כפי שאולבי תיכנן תחילה, המחזה היה מתקבל כמוגבל יותר, וייתכן גם שתיאורו את הממד הסאדו־מזוכיסטי של הזוגיות ההומואית היה מעורר ביקורת. מה שבטוח הוא שאילו עסק "מי מפחד מוירג'יניה וולף?" בשני זוגות של הומואים, לא היתה מופקת לו ב-1966 גרסה קולנועית, אחד הסרטים היוקרתיים של אותו עשור, שהיה מועמד ל-13 פרסי אוסקר וזכה בחמישה, ושבו גילמו ריצ'רד ברטון ואליזבת טיילור – צמד הכוכבים הנשוי הגדולים של התקופה – את ג'ורג' ומרתה.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ