האם רידלי סקוט ורוברט זמקיס הם במאים טובים או גרועים?

סרטיהם החדשים של סקוט וזמקיס, שיצאו השבוע לאקרנים, עוררו זיכרונות מתחילת דרכם, כשהיו במאים צעירים ומבטיחים, ושאלה מהותית אחת: מי מהם ראוי להיקרא "אוטר"?

אורי קליין
אורי קליין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אורי קליין
אורי קליין

כאשר מבקר הקולנוע האמריקאי החשוב אנדרו סאריס ניסח לראשונה בשנות ה-60 את עקרונות "תיאורית ה'אוטר'", שאותה הוא ייבא מצרפת, שם היא נקראה "הפוליטיקה של ה'אוטר'" ונוסחה על ידי קבוצת מבקרי קולנוע צעירים בכתב העת "קאייה די סינמה", הוא פתח את מאמרו המכונן בשאלה כיצד מבחינים אם במאי הוא "אוטר", כלומר, יוצר המטביע את חותמו הייחודי על יצירתו, או לא. תשובתו הראשונית היתה שאם יוצאים מסרט שנהנינו ממנו, שואלים מי ביים אותו, והתשובה שאנו מקבלים חוזרת על עצמה שוב ושוב, הרי השם שאנו שומעים פעם אחר פעם אחרי שחווינו הנאה קולנועית הוא זה של "אוטר".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ