הקליקה הסגורה של פסטיבל קאן

רשימת הבמאים שישתתפו השנה בתחרות הרשמית בקאן מעוררת תחושות מעורבות; האם תופעת השמות-החוזרים-על-עצמם נובעת מנאמנותם של ראשי הפסטיבל ליוצרים החביבים עליהם, או שבצמרת הקולנוע העולמי אחזה סטגנציה?

אורי קליין
אורי קליין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אורי קליין
אורי קליין

מועדון החברים של פסטיבל קאן יפתח את שעריו ביום רביעי השבוע בפעם ה-69. אני משתמש בכינוי הזה, מועדון חברים, כי יותר מכל תחרות קודמת על פרס דקל הזהב בשני העשורים שבהם אני מבקר בקאן וסוקר את הפסטיבל, נדמה שהבמאים שסרטיהם משתתפים בתחרות מהווים קליקה אקסקלוסיבית, שקברניטי הפסטיבל מעריכים וחפצים ביקרה. הפסטיבל ייפתח עם סרטו של וודי אלן "קפה סוסייטי", המתרחש בהוליווד של שנות ה-30. שוב וודי אלן; בפעם השלישית סרט של אלן פותח את הפסטיבל, וזהו שיא המעיד על נאמנותם הלא מעורערת של קברניטי הפסטיבל – והצרפתים בכלל – לוודי שלהם. נדמה שלא רק הנאמנות לאלן מנחה את הפסטיבל בבחירתו לפתוח בו את האירוע, אלא גם העובדה שהפסטיבל צמא לכוכבים אמריקאים שיאדירו אותו ויעצימו את העניין התקשורתי בו, וסרטיו של אלן מביאים עמם תמיד סוללה של כוכבים ושחקנים מוערכים; במקרה הנוכחי אלה קריסטן סטיוארט, בלייק לייוולי (שתגיע אולי עם בעלה ראיין ריינולדס, אף הוא כוכב מיוחל), ג'סי אייזנברג, סטיב קארל, פרקר פוסי וג'ודי דייוויס. כרגיל, סרטו של אלן יוקרן מחוץ לתחרות.

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ