למה כולם כל כך אוהבים לשנוא את דובר קוסאשווילי?

גם אם סרטו האחרון הוא כישלון אמנותי, זה עדיין לא אומר שכישרונו של קוסאשווילי אבד או שמקומו בנוף הקולנוע הישראלי התערער. זה אומר רק שעליו לחזור ליצור סרטים שיש להם משמעות כלשהי

אורי קליין
אורי קליין
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אורי קליין
אורי קליין

לאחרונה, מאז ש"זוג יונים", סרטו של דובר קוסאשווילי, נחת על מסכינו, פרש את כנפיו הקצוצות־ביקורתית ועף מהמסכים, נתקלתי יותר מפעם אחת בשאלה: תגיד, מה קרה לדובר קוסאשווילי? סקרנים אלה לגבי גורלו של מי שפרץ לתודעתו של הציבור הישראלי ב-2001 עם סרטו "חתונה מאוחרת" – ששינה את מהלכו, מעמדו ואיזונו התרבותי של הקולנוע הישראלי בארץ ובחו"ל – הניחו בפני שתי תזות מרכזיות אפשריות: האחת היא שקוסאשווילי איבד את הכישרון שהיה לו; והשנייה, שכישרון מעולם לא היה לו וש"חתונה מאוחרת" בכלל לא היה סרט כה מוצלח כפי שסברנו והכרזנו. היו גם כאלה שקצת מיתנו אפשרות זו וטענו שקוסאשווילי הוא דוגמה למי שהבטיח אך לא מימש את ההבטחה.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ