האם הקולנוע עומד להפוך את המציאות בחזרה לשחור-לבן?

המועמדות לאוסקר של "רומא" ו"אהבה בימים קרים" משקפת קאמבק של סרטים בשחור־לבן. אילו תהפוכות עברה הבחירה הקולנועית הזאת במשך השנים ואיזו משמעות יש לה כיום?

אורי קליין
אורי קליין
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אורי קליין
אורי קליין

שני סרטים שצולמו בשחור־לבן בולטים ברשימת המועמדים לפרסי האוסקר, שיוענקו בהוליווד ב-24 בחודש זה (שניהם גם אינם דוברים אנגלית). של הבמאי המקסיקאי אלפונסו קוארון מועמד לעשרה פרסי אוסקר, בהם לסרט הטוב ביותר, לסרט הזר הטוב ביותר, לבמאי ולתסריט המקורי. של הבמאי הפולני פאבל פאבליקובסקי מועמד לצדו של קוארון לפרס הסרט הזר ולפרס הבימוי (אחד המאפיינים החריגים של רשימת המועמדים לפרס הבימוי השנה היא שרק שניים מחמישתם הם אמריקאים: ספייק לי על "שחור על לבן" ואדם מקיי על "סגן הנשיא". הבמאי הלא־אמריקאי השלישי שמועמד בקטגוריה זו יורגוס לאנתימוס היווני, על "המועדפת").

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ