"בר 51" חוזר, והגעגועים לעמוס גוטמן ולג'וליאנו מר רק מתעצמים

אי אפשר לצפות ב"בר 51", שעותק מחודש שלו יוקרן בפסטיבל הקולנוע בירושלים, בלי לחוש את עוצמת האובדן של עמוס גוטמן וג'וליאנו מר-חמיס, יוצר הסרט והכוכב שלו, שיכלו לתרום עוד כל כך הרבה לתרבות הישראלית

אורי קליין
אורי קליין
אורי קליין
אורי קליין

יש שני ברים ידועים בתולדות הקולנוע הישראלי. האחד הוא "בארבי", שבו מתרחש עיקר עלילת סרטו של אסי דיין "החיים על פי אגפא" מ-1992, וקודם לו "בר 51" — שם סרטו של עמוס גוטמן, שיצא לאקרנים ב-1986 ורסטורציה שלו תוקרן במסגרת פסטיבל הקולנוע של ירושלים, שנפתח אתמול. שני הברים הקולנועיים האלה נדמים כמתקיימים בשולי החברה הישראלית. אל "בארבי" כינס דיין את כל מרכיבי החברה המקומית ועימת אותם זה בזה עד כדי טבח המוני. "בר 51" הוא סרט רך יותר. גוטמן איכלס אותו בשוליים של החברה הישראלית, שמחפשים בו חום ואחווה, אך גם במקרה זה ללא הועיל.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ