איך הצ'ילבות הכי גדולות, הקולנוע והטלוויזיה, נהפכו למעצמה משותפת?

אחרי שנים של יריבות עזה, הקולנוע והטלוויזיה משתפים פעולה כיום יותר מאי פעם. הסרט "פצצה", המתאר את פרשת ההטרדות המיניות בערוץ פוקס ניוז, הוא רק דוגמה אחת לסינתזה הזאת

מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אורי קליין
אורי קליין

נדמה שהיחסים בין הקולנוע האמריקאי לטלוויזיה האמריקאית מעולם לא היו טובים יותר. בתחילת דרכה של הטלוויזיה, בסוף שנות ה-40 ובמשך שנות ה-50, מעברם של כוכבי וכוכבות קולנוע מהמסך הגדול למסך הקטן התקבל כבגידה באחות הבכירה, שאחותה הצעירה קלעה אותה למשבר הכלכלי הגדול ביותר בתולדותיה. המשבר הזה סימן את תחילת הקץ של תקופת האולפנים הגדולים בעידן הוליווד הקלאסית, ואותם כוכבים וכוכבות היו כבר מעבר לשיא שלהם ולכן נקטו מעשה "שפל" זה. אין זה מקרה שהיו אלה בעיקר כוכבות קולנוע כגון לוסיל בול, לורטה יאנג, דונה ריד וברברה סטנוויק, שהקריירות הקולנועיות שלהן החלו לדעוך כתוצאה מהתבגרותן, שחצו לראשונה את הגבול מהקולנוע לטלוויזיה. כיום, לעומת זאת, גדולי הכוכבים והכוכבות עוברים מהקולנוע לטלוויזיה ובחזרה. זרימה זו מיטיבה בעיקר עם נשים, שהטלוויזיה כיום מציעה להן מגוון תפקידים רב ועשיר יותר מהקולנוע, שמייעד כיום רבים מסרטיו בעיקר לקהל של גברים צעירים, שלרוב לא מעוניינים לצפות על הבד בסיפוריהן של נשים שחצו את גיל 40. סרטים אלה מיועדים בדרך כלל לקהל בוגר יותר, וקהל זה מעדיף כיום לרוב לצפות בהם באזור הנוחות הביתי שלו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ