יום הזיכרון לשואה ולגבורה

פילוסופית בעין הסערה

הבמאית הגרמנייה מרגרטה פון טרוטה מעצבת את דמותה של חנה ארנדט בצורה ישירה ומעשית, ללא נפח הרואי. למרות חולשותיו, סרטה משרטט דיוקן אמין של הפילוסופית שחוללה שערורייה ברשימותיה על משפט אייכמן

אורי קליין
אורי קליין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אורי קליין
אורי קליין

הקולנוע מתקשה לרוב להציג את דמותם של פילוסופים ואינטלקטואלים, בין שאלה דמויות אמיתיות ובין שהן מומצאות. במרבית המקרים אומרים לנו שהדמות היא כזאת, ואנו מקבלים זאת כחלק מהעלילה, אך הדמות עצמה אינה משכנעת אותנו שהיא אמנם מה שהיא מתיימרת להיות; לרוב יש לנו הרגשה שהדמות רק משחקת בלהיות פילוסוף. הדבר נכון גם ביחס לתיאורם של אמנים בקולנוע, אך המקרה של פילוסופים קשה יותר, כי לא מלווה את דמותם ההצגה של עשייה קונקרטית, כגון הנפתו של מכחול בלהט יצירתי או הסתערות נלהבת על קלידי פסנתר. במקרה של פילוסופים בפרט ואינטלקטואלים בכלל, מדובר בחשיבה ובהעלאה של רעיונות, ואיך מציגים זאת בקולנוע?

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ