"אוגוסט: מחוז אוסייג'": המחדל של מריל סטריפ

הגרסה הקולנועית למחזה "אוגוסט: מחוז אוסייג'" נראית כאילו נכתבה בעזרת ספר חוקים לכתיבת מלודרמה משפחתית, וגם הופעתה של מריל סטריפ לא מצילה את המצב, אלא להפך

אורי קליין
אורי קליין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
אורי קליין
אורי קליין

העובדה ש"אוגוסט: מחוז אוסייג'", מחזהו של טרייסי לטס שעלה לראשונה ב-2008, זכה להערכה ביקורתית גדולה שזיכתה אותו בשניים מהפרסים החשובים ביותר שמוענקים למחזה בארצות הברית, פרס פוליצר ופרס הטוני, אינה מפתיעה. מחזהו של לטס (שמוכר גם כשחקן; הוא הופיע באחרונה בתפקיד משנה בסדרה "הומלנד") הוא מלודרמה משפחתית מהסוג שליווה את תולדות המחזאות האמריקאית לאורך המאה ה-20, מאז יוג'ין אוניל דרך טנסי ויליאמס וארתור מילר ועד לאדוארד אולבי ומחזאים נוספים. האמריקאים אוהבים את המלודרמות המשפחתיות התיאטרוניות שלהם, שנוגעות במצבורי הנפש המיוסרת של אמריקה, ומחזהו של לטס, שכעת עיבד את מחזהו לתסריט, הוא אחד היחידים שעשה זאת במיומנות, ואף מיקם את המלודרמה שלו במדינת אוקלהומה, שהשתנתה מאוד מאז שגיבור המחזמר שנקרא על שמה שר ב-1943 לראשונה על יופיו של הבוקר בה.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ