לאן נעלם הכישרון שהושקע ב"היעלמותה של אלינור ריגבי"

רק מעט סרטים הצליחו להתמודד עם נושא האבל, ו"היעלמותה של אלינור ריגבי" אינו אחד מהם. לא מעט כישרון אמנם הושקע בסרט, המוקרן כאן בגרסתו הקצרה, אבל הוא מתמוסס אל תוך הבנאליות

אורי קליין
אורי קליין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אורי קליין
אורי קליין

מקרה מבחן קולנועי חריג ניצב כאן לפנינו: "היעלמותה של אלינור ריגבי", סרטו הראשון של התסריטאי והבמאי האמריקאי נד בנסון, שמתאר את התפרקותה של מערכת נישואים, הוא סרט המתקיים בשתי גרסאות שונות. הגרסה האחת, שאורכה 191 דקות, מחולקת לשני חלקים (אלה שראו אותה אומרים שבעצם לשני סרטים נפרדים), האחד נקרא "הוא" ומציג את הסיפור מהזווית של הבעל, והשני נקרא "היא" ומציג את הזווית של האשה. אין זו הפעם הראשונה שסיפור מוצג בקולנוע משתי זוויות, האחת גברית והשנייה נשית, ובקונספט של הסרט אין אם כך משום חידוש. אבל בנסון, אולי מרצונו ואולי בשל לחצם של מפיצים, יצר גם גרסה של 123 דקות הנקראת "הם" ומאחדת בין שני הסרטים, וזו הגרסה שיצאה לאקרנים, גם בישראל החל בסוף שבוע זה (הגרסה הארוכה יותר תצא לאקרנים בארה"ב בהפצה מוגבלת, כשני סרטים נפרדים).

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ