בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"האשה בזהב" מציג תמונה שטוחה של זיכרון השואה

"האשה בזהב", המתאר את מאבקה של מריה אלטמן להשיב למשפחתה את ציורו הנודע ביותר של קלימט, לוקה בכל הנוסחאות והקלישאות הדרמטיות והסנטימנטליות של מלודרמת זיכרון השואה

26תגובות
אי־פי

מלודרמות זיכרון השואה, שממבוססות לרוב על סיפורים אמיתיים, כמו "האשה בזהב", סרטו של הבמאי הבריטי סיימון קרטיס, אינן מעוררות את הערכתי ואהדתי. גם כאשר הן טובות – ומספרן של אלה מועט – ובוודאי כשהן קלושות, כמו סרטו של קרטיס, הן מתקשות להתמודד עם הממד הבידורי הטמון בהן ונטייתן לנוסחתיות פוגמת במה שנחשב לכוונותיהן הטובות והרציניות. ברוב המקרים הן משטיחות את העבר וזכרו. כך קורה גם בסרטו של קרטיס. הסרט מספר על מריה אלטמן (הלן מירן) שנמלטה מאוסטריה לקליפורניה בזמן מלחמת העולם השנייה. אחרי מותה של...

קבלו גישה מלאה לכל תכני הארץ באתר ובסמארטפון



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו