"האשה בזהב" מציג תמונה שטוחה של זיכרון השואה

"האשה בזהב", המתאר את מאבקה של מריה אלטמן להשיב למשפחתה את ציורו הנודע ביותר של קלימט, לוקה בכל הנוסחאות והקלישאות הדרמטיות והסנטימנטליות של מלודרמת זיכרון השואה

אורי קליין
אורי קליין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים26
אורי קליין
אורי קליין

מלודרמות זיכרון השואה, שממבוססות לרוב על סיפורים אמיתיים, כמו "האשה בזהב", סרטו של הבמאי הבריטי סיימון קרטיס, אינן מעוררות את הערכתי ואהדתי. גם כאשר הן טובות – ומספרן של אלה מועט – ובוודאי כשהן קלושות, כמו סרטו של קרטיס, הן מתקשות להתמודד עם הממד הבידורי הטמון בהן ונטייתן לנוסחתיות פוגמת במה שנחשב לכוונותיהן הטובות והרציניות. ברוב המקרים הן משטיחות את העבר וזכרו. כך קורה גם בסרטו של קרטיס.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ