"החיפוש", הסרט החדש של מישל האזאנוויסיוס ("הארטיסט"), סובל מעודף רגשנות

אחרי "הארטיסט" חוזר מישל האזאנוויסיוס עם סרט שני, "החיפוש", המגולל את סיפור הפלישה הרוסית לצ'צ'ניה. אבל במקום עוד סרט רענן הוא מציג דייסה סנטימנטלית

אורי קליין
אורי קליין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אורי קליין
אורי קליין

שלוש שנים אחרי שסרטו "הארטיסט" הפתיע את עולם הקולנוע הבינלאומי – זה התחיל בפסטיבל קאן והגיע לשיא כאשר הסרט זכה בחמישה פרסי אוסקר, כולל פרס הסרט, הבמאי והשחקן הטובים ביותר – חוזר הבמאי הצרפתי מישל האזאנוויסיוס עם סרט חדש, "החיפוש". והסרט הזה שונה מאוד מקודמו, לא רק באופיו אלא גם באיכותו. אם "הארטיסט" מ—2011 היה שעשועון קולנועי חינני, שמידה לא מועטה של שנינות איפיינה את 100 דקותיו המרוכזות, "החיפוש" מבקש להיות נושא בשורה הומנית, ובלילה סמיכה של מגמתיות, דידקטיות, שטחיות, מניפולטיביות, סנטימנטליות וקיטש מכסה את 149 דקותיו הארוכות עד לכדי אפיסת כוחות (של הסרט ושל הצופים).

תגובות