אז מה אורי קליין חושב על החדש של סידר

"נורמן" של יוסף סידר, שבמרכזו מאכער יהודי־אמריקאי ופוליטיקאי ישראלי, מתחיל טוב ומסתבך. ניסיונו של הסרט לעצב דיוקן של מאכעריות כפולה, שהיה עשוי להפוך אותו לרלוונטי במיוחד, מצליח רק חלקית

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים

הקשר בין יהדות לישראליות איננו נושא שהקולנוע הישראלי עסק בו לעתים קרובות, ואם הוא נגע בו, זה היה לרוב בצורה אלגורית (כמו ב"אוונטי פופולו" של רפי בוקאי, למשל) ולא ישירות. חלק משמעותי ממרכזיותו של הבמאי יוסף סידר בנוף הקולנועי המקומי נובע מעיסוקו בקשר הזה בהקשרים עלילתיים שונים – מסרטו הראשון, "ההסדר", דרך "מדורת השבט" ו"הערת שוליים" ועד לסרטו החדש, "נורמן" (ששמו המלא כולל פירוט עלילתי: "עלייתו המתונה ונפילתו התלולה של מאכער אמריקאי"). נדמה שרק סרטו "בופור" יוצא דופן במקבץ סרטים זה, גם אם ניתן היה לזהות בו מידה של קינה בתיאור ייסוריו של החייל הישראלי בימים שלפני יציאתו של צה"ל מלבנון).

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ