עזבו עירום, פורנו ופרובוקציה – איפה החזון של דובר קוסאשווילי ב"זוג יונים"?

מרוב תחבולות תסריטאיות וניסיונות התרסה מאולצים, נדמה "זוג יונים" כסרט שמורכב מחומרים שמתלבשים זה על זה בלי להתחבר לכדי עלילה או משמעות. התוצאה מעוררת דאגה לגבי המשך יצירתו של הבמאי

אורי קליין
אורי קליין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אורי קליין
אורי קליין

בתגובות שעורר עד כה "זוג יונים", סרטו הישראלי העלילתי הארוך החמישי של הבמאי דובר קוסאשווילי, כמו גם בראיון שערך עמו אלון הדר והתפרסם ב"ידיעות אחרונות", נשתלו שוב ושוב המלים "עירום", "פורנו" ו"פרובוקציה". לפיכך, צריך בראש ובראשונה להתמודד עם מלים אלה, שהן בעיני הרלוונטיות פחות לדיון בסרט זה.

שלוש המלים הללו כמובן קשורות אחת בשנייה. יש בסרטו של קוסאשווילי יותר עירום חזיתי מאשר בשני סרטי "50 גוונים" שהופקו עד כה. נו, אז מה? האם אנחנו עדיין מזדעזעים מהצגתו של עירום בקולנוע, והאם ההבלטה של עירום זה בהתייחסויות לסרטו של קוסאשווילי, במיוחד אחרי המחאה והלגלוג שעוררה באחרונה התנגדותה של שרת התרבות והספורט למופע בפסטיבל ישראל שכלל עירום, אינה מעידה על השמרנות והצביעות שמאפיינים את המציאות המקומית שבה קוסאשווילי יצר את סרטו? האם נכונותו של הבמאי שלא להצטנע בהצגת עירום נשי וגברי על הבד אינה שקרית פחות מאותם סרטים, כולל צמד סרטי "50 גוונים", בכל מה שנוגע להצגתו של עירום נשי מול עירום גברי בקולנוע?

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ