"יוצא מן הכלל" מחזיר את ההומור לעולמו של ז'אן־לוק גודאר

"יוצא מן הכלל", שבמרכזו דמותו של הבמאי ז'אן־לוק גודאר, אינו מנסה להיות סרט עמוק במיוחד. אבל הוא משרטט דיוקן אמין של אמן על פרשת דרכים

אורי קליין
אורי קליין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אורי קליין
אורי קליין

בסרטו "יוצא מן הכלל" בחר במאי הקולנוע הצרפתי מישל האזנוויציוס ליצור מעין קומדיה סביב דמותו של במאי הקולנוע ז'אן־לוק גודאר, ועצם הבחירה הזאת כבר מעוררת אצלי אהדה לסרט. מדוע "מעין קומדיה"? כי ללא ספק הסרט אינו קומדיה רומנטית – הוא מתאר שני משברים חופפים ומשולבים בחייו של גודאר, האחד אישי והשני מקצועי. ואולם, האזנוויציוס אינו מתייחס בחרדת קודש לגודאר – מי ששינה את פני הקולנוע בסרטו הראשון, "עד כלות הנשימה" – וזה כשלעצמו כבר מחדיר ל"יוצא מן הכלל" קלילות יצירתית ודרכה גם הומור. הומור זה אף ממתן את נימת ההתרסה שהיתה עשויה להיות לסרט שמעז לעסוק בגודאר, ועוד בהיותו בחיים (כיום הוא בן 86).

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ