ב"בחזרה לבורגונדי" סדריק קלאפיש לא מצליח לשחזר את החן המוכר

ב"בחזרה לבורגונדי" חותר סדריק קלאפיש לחן שאיפיין את סרטיו, אבל הפעם המאמץ ניכר מדי, והעלילה והדמויות לא תומכות במאמציו

אורי קליין
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אורי קליין

מכל סרט לומדים משהו. מ"בחזרה לבורגונדי", סרטו של הבמאי הצרפתי סדריק קלאפיש, שעלילתו מתרחשת במטעי הגפנים והיקב של משפחה אחת בחבל יפהפה זה, למדתי שענבים בוצרים תמיד מצד שמאל. חבל רק שהסרט אינו מספק לי את הסיבות להנחיה זו, אבל גם מידע זה העשיר את השכלתי בכל מה שנוגע לקטיף ענבים בתעשיית היין.

קלאפיש מביים סרטים נעימים לצפייה. סרטיו הנודעים ביותר הם הטרילוגיה "פודינג אירופי" (2002), "בובות רוסיות" (2005) ו"פריז פינת ניו יורק" (2013), שבדומה לסדרת סרטי אנטואן דואנל של פרנסואה טריפו, תיארה את קורותיו של גבר צעיר, בשם קסאווייה (רומן דוריס). קסאווייה שימש אמנם מוקד בשלושת הסרטים, אך קלאפיש היטיב להקיף אותו בדמויות רבות נוספות, שעוצבו לרוב בחן, גם אם ללא עומק רב, ויצרו דיוקן חברתי ותרבותי של הרגע שבו הופקו הסרטים הללו (איכות זו ניכרה גם בסרטו "פריז" מ-2008, אף הוא בכיכובו של דוריס, שלא השתייך לטרילוגיה).

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ