גם בצפייה שנייה: "האופה מברלין" הוא אחד מסרטי הביכורים הטובים שנעשו כאן

"האופה מברלין", על מנהל קונדיטוריה המגיע לישראל בעקבות מות אהובו, הוא סרט ביכורים טוב כל כך, שאפילו המושלמות שלו לא מרתיעה

אורי קליין
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אורי קליין

בגרות ותבונה קולנועיות מאפיינות את "האופה מברלין", סרטו העלילתי הארוך הראשון של אופיר ראול גרייצר, ובהן משתלבות גם עדינות ונדיבות. לעומת סרטי הביכורים הרבים שמציפים את מסכינו, שעדיין נגלית בהם – גם בטובים שבהם – מידה של ראשוניות ואפילו בוסריות לעתים, "האופה מברלין" נראה כסרטו של במאי השולט שליטה מוחלטת באמצעי המבע הקולנועיים. בסרט לא ניכר כל סימן לספק או למאבק עם החומרים שמהם הוא מורכב, כפי שקורה לעתים קרובות בסרטי ביכורים (ולעתים אף מעשיר אותם), והעדר זה היה עלול אפילו להרתיע מעט, ולעורר תחושה של חלקלקות, אילולא היה הסרט טוב כל כך.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ