"הלומים": זה היה יכול להיות סרט חשוב על הלם קרב, אז למה הצפייה בו מתסכלת

"הלומים", סרטם של ארז מזרחי וסהר שביט, מתרחש בין מלחמת ששת הימים למלחמת יום הכיפורים ומתמקד בחייל שסובל מהלם קרב. למרות פגמיה הניכרים, זוהי לא יצירה טריוויאלית

אורי קליין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אורי קליין

בסוף שנות ה–80 הופקו לראשונה שני סרטים ישראליים שעסקו באופן ישיר בתופעת הדחק הפוסט־טראומטית המכונה הלם קרב. ב–1988 יצא לאקרנים סרטו של יואל שרון, "בצלו של הלם קרב", וב–1989 סרטו של יוסי זומר, "רסיסים". לשני הסרטים היתה חשיבות בעצם העלאתם את הנושא לדיון במציאות הישראלית הסוגדת להרואי, אך שניהם היו לקויים מבחינת עשייתם הקולנועית ולא הותירו חותם של ממש על תולדות הקולנוע הישראלי. רק כעבור כמעט 30 שנים הופקו שני סרטים נוספים שעסקו בצמוד זה לזה בתופעה זו: ב–2017 עלה לאקרנים סרטו של נוני גפן "הכל שבור ורוקד", שטווה עלילה מופרכת סביב סיפורו של חייל שחוזר הלום קרב מפעילות בעזה (המעוניינים יוכלו לצפות בסרט זה במוצאי שבת הבאה בערוץ "יס ישראלי") ומהשבוע מוקרן "הלומים", סרט הביכורים של ארז מזרחי וסהר שביט.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ