קרא לי בשמך: הסרט שבו אהבה בין גברים היא הדבר הכי טבעי בעולם

"קרא לי בשמך" לא עוסק רק בקשר בין גברים אלא במהותן של הידידות, התשוקה והאהבה

אורי קליין
אורי קליין
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אורי קליין
אורי קליין
  • שם הסרט: קרא לי בשמך
  • במאי/ת: לוקה גואדאנינו
  • שנה: 2017
  • ארץ: ארה"ב-איטליה

ג'יימס אייבורי מיקם את מרבית עלילות סרטיו – כגון "זיכרונות אהבה מפירנצה", "זיכרונות מאחוזת האוורד" ו"שארית היום" – בבריטניה ובאירופה, ולכן יש המופתעים מכך שהבמאי בן ה–89 הוא בעצם אמריקאי במקור. במשך כל הקריירה שלו כבמאי הוא שיתף פעולה עם התסריטאית רות פראוור ג'אבוואלה, שמתה ב-2013, בת 85. אייבורי לא ביים סרט מאז 2009, אך כעת הוא מגיח שוב אל בד הקולנוע כמפיק וכתסריטאי של "קרא לי בשמך", שביים לוקה גואדאנינו ("אני אהבה"). לאורך כל הצפייה ב"קרא לי בשמך" הירהרתי בשאלה חותמו של מי ניכר יותר בסרט הזה, של הבמאי האיטלקי שלו או של התסריטאי שלו; נדמה שנוצר שילוב נאה ואף נדיר בין שני אלה. ייתכן שאילו ביים אייבורי את הסרט, התוצאה היתה ספציפית יותר וחותמה האירופי מחושב יותר. גואדאנינו, לעומת זאת, מקנה ל"קרא לי בשמך" מידה של הפשטה אנליטית, והיא שמעניקה לו את תוקפו. הסרט מבוסס על ספרו של אנדרה אסימן, שאמנם לא קראתי, אך למדתי שהוא כתוב כזיכרון של גיבורו, שנים לאחר שהאירוע המתואר בו התרחש. הדיוק ההיסטורי הנובע מכך, לעומת ההפשטה הפיזית, מסמנים את הכיוון שבו גואדאנינו מניע את סרטו בין הסיפור הפרטי לדיון במיניות שמקיף אותו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ