הסרט הרוסי שסוחף אותנו באיכותו, עוצמתו - ובאכזריות שלו

"אהבה חסרה", המועמד לאוסקר הסרט הזר, מציג רוסיה כעורה ואכזרית והוויה אנושית קשוחה להחריד. אך המתקפה הזאת, על מולדתו וגם על הצופים, נעשית ביד אמן

אורי קליין
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אורי קליין

בראיון ל"הארץ" ב-2014, כאשר ביקר כאן כאורח פסטיבל הסרטים בחיפה לרגל הקרנת סרטו "לווייתן", אמר הבמאי הרוסי אנדרי זוויאגינצב כי הוא יודע שהסרט, החושף את השחיתות הפושה בממסד הפוליטי והדתי במולדתו ומתאר כיצד הפרט מורד בממסד זה, יעורר התנגדות בקרב השלטון ברוסיה (הסרט עדיין לא עלה אז לאקרנים שם). עם זאת, הוא הכריז שאינו פוליטיקאי ואינו סוציולוג, וכי כמו בסרטיו הקודמים, מטרתו בסרט זה חורגת מביקורת על הממסד. מדבריו הזהירים – אחרי הכל, אותו ממסד מימן את סרטו וגם בחר בו להיות נציגה של רוסיה בתחרות הסרט הזר באוסקר – ניתן היה להבין שמטרה זו היא בראש ובראשונה למקם את סיפורו של הסרט בהקשרים חברתיים פילוסופיים ואף דתיים, ולעצב כך את ההוויה האנושית המאפיינת את רוסיה היום. זוויאגינצב אמר את דבריו מעמדה של אמן, המכיר במעמדו כאמן. ואכן, מאז שפרץ לחזית הקולנוע בן זמננו ב-2003 עם סרטו הראשון "השיבה", שזיכה אותו בפרס אריה הזהב בפסטיבל הקולנוע של ונציה, הוא הפך מבמאי אלמוני לאחד מאמני הקולנוע הבולטים של תקופתנו.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ