מה הסרט "משפחה" רוצה מאתנו?

הדרך היחידה לתאר את סרטה האחרון של רוני קידר היא כמלודרמה גותית שהיא גם קומדיה שחורה. השילוב הזה היה עשוי להניב יצירה מרתקת, לו הבמאית הייתה יודעת כיצד לנווט בתוכו. זהירות, ספוילרים

אורי קליין
אורי קליין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אורי קליין
אורי קליין
  • שם הסרט: משפחה
  • במאי/ת: רוני קידר
  • שנה: 2018
  • ז'אנר: דרמה, אימה
  • ארץ: ישראל
  • דירוג: 2 כוכבים

סודו של הסרט "המשפחה" מתגלה כבר בדקותיו הראשונות – בדיוקן המשפחתי המצולם המוצג בו, ובו גיבורת הסרט היא הדמות היחידה שהיא עדיין בחיים. את רוני קידר, שכתבה, ביימה וערכה את הסרט ומופיעה בו בתפקיד הראשי, גיליתי ב–2011. אז יצא סרטה העלילתי הארוך הראשון, "ג'ו+בל", קומדיית פשע רומנטית, שהופקה באופן עצמאי. קידר הסתמנה בו כהבטחה מעוררת סקרנות. סרטה העצמאי השני, "סופעולם", יצא ב–2016, והתרחש ביומה האחרון של האנושות עלפני כדור הארץ. היה בו משהו מהתנופה והעוז שאפיינו את סרטה הקודם, אך באלמנטים הפנטסטיים שלו ניכרו כבר זרעי הפורענות. אלה באים כעת לידי ביטוי בסרטה העלילתי השלישי, בו צפיתי לראשונה בפסטיבל הקולנוע האחרון בירושלים. חשבתי שבצפייה שנייה אוכל להשתחרר מכמה מההסתייגויות שלי. התבדיתי. בצפייה שנייה הוא נראה אף יותר חלול ומוטעה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ