"הרמוניה": יש לו עוד הרבה מה ללמוד מאלמודובר

גרסה קולנועית עכשווית לסיפור אברהם, שרה והגר? נשמע מעניין על הנייר, ממש לא על המסך. בסרט "הרמוניה" של אורי סיון אין רגע אמין אחד ויש אף רגעים שבהם חוסר אמינותו גובל במשעשע שלא במתכוון

אורי קליין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים15
אורי קליין

הניסיון של אורי סיון ליצור גרסה עדכנית לסיפור אברהם, שרה והגר יכול היה להיות לגיטימי ולהניב מלודרמה מספקת, אילו הוא לווה בחשיבה יצירתית אנליטית נבונה. אך חשיבה שכזאת חסרה לחלוטין ב"הרמוניה", סרט הקולנוע העלילתי הארוך הראשון שסיון כתב וביים מאז "קלרה הקדושה" מ–1996, שביים עם ארי פולמן. את החשיבה היצירתית מחליפה ההתייפייפות שנוטה לסגנון של בארוק קיטשי. לא רק שהיא אינה משרתת את הסרט, אלא שהיא מבליטה את מגבלותיו. "הרמוניה", במלים אחרות, הוא ניסיון שנכשל.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ