"פרה אדומה": סרט בעל איכויות, אך האם יש בו תרומה משמעותית לקולנוע הישראלי?

"פרה אדומה", שביימה ציביה ברקאי יעקב, מציג סיפור אהבה בעל מהות אלגורית של מרד והתנתקות. למרות המשחק הטוב, הסרט מתרחש בבועה וזו אחת הבעיות העיקריות שלו

אורי קליין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אורי קליין

בסצינה הפותחת את "פרה אדומה", סרטה העלילתי הארוך הראשון של ציביה ברקאי יעקב, המתרחש בהתנחלות בסמוך לירושלים, נראים יהושע (גל תורן) ובתו בת ה–17 בנימינה, המכונה בני (אביגיל קובארי) מניחים תפילין, הוא והיא, מול חלון פתוח דרכו נשקף הר הבית בכול הדרו בשעות הבוקר.

איני יודע באיזו מידה המנהג של אב ובתו המניחים תפילין יחד שגור בחברה הדתית והחרדית, אך זו התחלה מפתיעה וגם מתעתעת. היא יוצרת תחושה שיהושע הוא חרדי פרוגרסיבי, אך מהר מאוד מתברר שלא. הוא פעיל פנאטי למען הקמתו של בית המקדש השלישי על חורבותיו של מסגד אל אקצא, וכפי שמתברר בשיחה בינו לבין בתו לא אכפת לו שהמונים ייהרגו בשל כך. ביום כיפור הוא אף מנסה לחדור למסגד יחד עם בתו ונדחק משם על ידי האנשים השומרים על המקום.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ