"ג'וקר" היפנט את מבקר "הארץ". כשהתאושש הוא מצא בו גם כמה בעיות עקרוניות

"ג'וקר" הוא מפץ קולנועי שמספק לצופיו חוויה עזה. אך יש בו בעייתיות אידיאולוגית ומוסרית, וגם מידה של חקיינות ואף נצלנות המונעות ממנו להיות יצירת אמנות בעלת תוקף ממשי

אורי קליין
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אורי קליין

מאה עשרים ואחת דקות אורך "ג'וקר", סרטו של טוד פיליפס שזכה באחרונה בפרס אריה הזהב בפסטיבל הקולנוע של ונציה ועולה השבוע לאקרנים בישראל, ובמהלכן לא הצלחתי להסיר את העיניים מהמסך, גם לא לנתק את מבטי מחואקין פיניקס המגלם בו את התפקיד הראשי. הסרט כולו והופעתו של פיניקס בו ניחנים בעוצמה כה מהפנטת, שהיה בה כדי לשתק את יכולות הביקורת שלי בזמן הצפייה, עניין נדיר למדי. רק כשהגחתי אל האוויר הלילי הצח מהמציאות הלילית ברובה של המטרופולין גותם, שהוצגה במיומנות חזותית מרשימה, התעוררו יכולות אלה מחדש והתחלתי לחקור את מהות החוויה שזה עתה עברתי – ואכן אין ספק ש"ג'וקר" מספק לצופים חוויה שהיא עזה ותוקפנית ומטרידה.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ