"המתים של יפו": רם לוי מתאר את העיר כשטח כבוש

"המתים של יפו", סרטו הראשון של רם לוי שמיועד להקרנה בקולנוע, נעדר המשכיות, קוהרנטיות ויציבות, ממש כמו המציאות שמתוארת בו. לוי, שמבטו חד כתמיד, משכיל לעטוף את הצעקה שעולה מהסרט בעדנה

אורי קליין
אורי קליין
אורי קליין
אורי קליין

יצירתו ארוכת השנים של הבמאי רם לוי עמוסה ניגודים שמתעמתים זה עם זה ומשלימים זה את זה, ו"המתים של יפו" — הסרט הראשון שלוי ביים שנועד להקרנה בקולנוע — אינו חורג מכלל זה. המשפט הזה כולל את אחד הפרדוקסים המרכזיים שמאפיינים את יצירתו של לוי, שכל סרטיו עד כה נועדו אמנם לשידור בטלוויזיה, ואף זיכו אותו בפרס ישראל בתחום התקשורת, אבל גם סימנו אותו כאחד היוצרים המרכזיים בתולדות הקולנוע הישראלי. הסרטים התיעודיים הרבים של לוי וסדרות הדרמה שביים אכן הוקרנו בטלוויזיה, אבל הוא ביים גם סרטים כמו "חרבת חיזעה", "אינדיאני בשמש", "לחם" ו"משחקים בחורף". מכיוון שסרטים אלה יועדו לשידור בטלוויזיה הם תויגו כ"דרמות טלוויזיוניות", אבל זה לא מנע מהם לייצג עשייה קולנועית משובחת והם חלק בלתי נפרד מתולדות הקולנוע הישראלי.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ