האדם כמאפה קינמון: דיוויד פינצ'ר צולל לעולמו של "האזרח קיין"

"מאנק" אינו רק מחווה לסרטו של אורסון ולס ולתסריטאי הרמן מאנקביץ', אלא גם לעידן קולנועי שחלף. הבמאי דיוויד פינצ'ר יצר דיוקן מרתק של אדם מלא סתירות, אותו מגלם גארי אולדמן באחת מהופעותיו הטובות ביותר

נתנאל שלומוביץ
נתנאל שלומוביץ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
נתנאל שלומוביץ
נתנאל שלומוביץ

כשמגזין "ניו יורקר" נוסד ב–1925, הוא גייס שורת סופרים ומחזאים, רק כדי לראות את רובם עוזבים בתוך שנה או שנתיים. כותבים גדולים התרגלו להתפרנס מעיתונות, אך תעשיית הקולנוע המתפתחת בקליפורניה שברה את השוק. אולפנים שילמו סכומים שאמנים פשוט לא הכירו. "יש מיליונים שאפשר לתפוס כאן, והתחרות היחידה שלך היא מצד אידיוטים", כתב הרמן מאנקביץ' בהוליווד לחברו בניו יורק, בן הכט.

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ