אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"ספקטר": עד מתי בשירות הוד מלכותה?

הוא אחד מהסרטים המדוברים של התקופה האחרונה, אבל הסרט החדש של ג׳יימס בונד מתגלה בעיקר כמאכזב, ארוך מדי ובעיקר משעמם

תגובות

זוכרים פעם שסרטים היו כיף? שג׳יימס בונד היה כיף? שהמרגל המפורסם מכולם היה דמות ארכיטיפית וטהורה ולא אדם סבוך וקודר עם בעיות משפחתיות בנאליות? זוכרים איך אל העלילות המופרכות וקטעי האקשן הגרנדיוזיים הוצמדה תחושת חדווה וקמצוץ הומור לשיפור מצב הרוח? אם עניתם ״כן!״ נלהב לכל השאלות הרטוריות האלה, היאחזו חזק בזיכרון. או צפו בסרטים הקלאסיים של החשאי שמספרו 007 לצורך רענון. כי מסתבר שכל מה שנותר מאחד מהמותגים הקולנועיים הנודעים בהיסטוריה הוא השם. בונד הוא כבר מזמן לא בונד, ולא משנה כמה יגידו יוצרי הסרט שהנה חזרנו למרגל מהתקופה שכולנו מכירים ואוהבים. והסרטים? משתלבים במארג השנתי הכללי של בלוקבאסטרים, במקום להתבלט ולהיות אירוע בפני עצמם. ״ספקטר״, החלש בסדרת הסרטים בהם דניאל קרייג מגלם את המרגל, הוא סתם עוד מותחן אקשן מנופח שכמוהו ראינו יותר מדי ב-2015 - ארוך מדי, חסר מעוף, נטול ייחוד, ובעיקר עייף ומעייף. » ספקטר - לכל הפרטים ומועדי הקרנה» איזה סרט שווה יציאה מהבית?» מה חדש בקולנוע?» הסרטים שמוצגים בבתי הקולנוע - לכל הפרטים» לכל ביקורות הקולנועכולם נראים עייפים בסרט הזה, החל מהשחקן הראשי וכלה בבמאי, סם מנדז, ששב לסיבוב נוסף לאחר שכבר מיצה את עצמו ב״סקייפול״. למעשה, ״ספקטר״ הוא המשכון מוצהר של הסרט הקודם, בעיקר בהתעקשות שלו להעניק לג׳יימס בונד עבר עמוס בעיות משפחתיות, משל היה אחרון גיבורי הדרמות המיוסרות של הבמאי (״אמריקן ביוטי״, ״חלון פנורמי״). חוץ מההיסטוריה הפרטית שלו רודפת אחרי בונד גם רוחה של מפעילתו הקודמת (ג׳ודי דנץ׳) שצוואתה שולחת אותו לפתוח את הסרט במקסיקו סיטי, בשוט-רציף מרהיב שהופך לסצנת האקשן הטובה בסרט. לאחר מכן מגיע סיקוונס הכותרות האיקוני, שהפעם הלך לכיוון הביזאר עם מוטיב מרכזי של תמנון ענק, לצלילי שירו של סם סמית׳ שנכתב והולחן במיוחד לסרט - ״הכתובת על הקיר״. מרבית העלילה שתגיע לאחר מכן, תתרכז בשני איומים מרכזיים על הגיבור, מבית ומחוץ.סתם עוד מותחן. "ספקטר" (צילום: יח"צ)בסוכנות, המפקד הישיר שלו, ה-M החדש (רייף פיינס), עושה לבונד את המוות וכבר לא סומך עליו. בנוסף, הבוס הטרי של שניהם (אנדרו סקוט) מעוניין להוציא את המרגלים של העולם הישן לפרישה מוקדמת. אבל בונד מרוכז במה שקורה מחוץ לגבולות המולדת, ונמצא במשימה מתמשכת לחשוף את הארגון המרושע שעומד מאחורי מזימה גלובלית רחבת היקף, אליה הוא מתוודע רק חלקית בראשית הסרט. לשם כך הוא ייעזר בגאון הטכנולוגי Q (בן ווישאו) ויתמודד מול הנבל שמאיים להיות האוייב האולטימטיבי שלו (כריסטוף וולץ). האם גם לכאן תחדור הטרגדיה המשפחתית המבאסת? תסמכו על היוצרים שכן, בהחלט. השם ״ספקטר״ מרמז על ארגון-העל בו נלחם בונד בספרים המקוריים של איאן פלמינג, והוזכר בכמה מסרטי הסדרה המוקדמים בשנות ה-60. מטרת הבחירה בו היא לקשר ולחבר את קואדרולוגיית דניאל קרייג לכל הסרטים הקודמים, לאחר שב״קזינו רויאל״ הושק המותג מחדש כמעין פריקוול שלו המשכונים משלו - ״קוואנטום של נחמה״, ״סקייפול״ והסרט הנוכחי. כעת, לאחר ההמראה המוצלחת שאחריה עליות ומורדות, מגיע תורו של הסרט שאמור לגשר בין החדשני לקלאסי. ואכן, לכאורה כל החלקים של התבנית הידועה נמצאים במקום. מלבד המבנה שתואר לעיל, ישנה הכפילות המפורסמת בעמדות הנבל שמול הגיבור והאישה שלצידו.עלילה די משעממת. "ספקטר" (צילום: יח"צ)וולץ, שתפקידו להיות הפסיכופט המגלומן בעל המוח חורש המזימות, עובד רק בהנחה שאתם עדיין מסוגלים לסבול אותו. השחקן שבעצם תמיד גילם נבל בונדי טיפוסי, מגיע רק כעת אל המנוחה והנחלה בסרט בונד אמיתי, אבל אולי זה כבר מאוחר מדי עבורו. לצידו נמצא דייב בטיסטה בתפקיד השריר. זה שלא אומר הרבה, אבל רודף אחרי בונד ברחבי תבל במטרה למעוך אותו בשתי ידיו. לעזרתו של הגיבור שלוש נשים: אחת שמקבלת סצנה ורבע ושולחת אותו לדרכו, אחרת שמתלווה אליו ואף מפתחת כלפיו רגשות, והשלישית שהיא הפלירט הלא-ממומש הקבוע שלו, מיס מאניפני (נעמי האריס). הראשונה היא מוניקה בלוצ׳י, מבוגרת מספיק בכדי שביקשה לא לכנות אותה ״נערת בונד״, והשנייה והחשובה יותר לעלילה היא ליה סיידו, שכבר השתפשפה בענייני ריגול בתפקיד קטנטן ב״משימה בלתי אפשרית 4״. כעת היא שודרגה למעמד הנכסף ומגלמת במבטיה המצמיתים את בתו של עד מפתח שערק מן הארגון הנפשע. הכל כאילו לפי התבנית, מלבד החלק הכי חשוב שמחבר הכל יחד אך נעדר מן הסרט – הכיף, ההנאה, התשוקה. זהו אחד מסרטי הבונד האוטומטיים ביותר שנעשו, בעולם שכבר שבע מפארודיות על המותג לפני חצי מאה לפחות והוליד דור של חיקויים לפני כרבע מאה. מלבד כוח האינרציה, אין לו ממש זכות קיום. מספיק להזכיר את שני הנושאים המרכזיים שעליהם נשען הסרט החדש. ראשית, הטובים והרעים בו כאחד מבקשים לשלוט אבסולוטית בכל המידע בעולם ומנהלים מעין מירוץ חימוש של ציוד ריגול ומעקב. קשה לחשוב על מזימה שחוקה יותר, שכבר טופלה עוד הרבה לפני העידן הדיגיטלית ונדמית לא רלוונטית בעליל כבר לפחות עשר שנים. באותו עניין, וזהו הנושא המרכזי האחר שמעסיק את הסרט, נוצר דיון על מקומם של אנשי השטח והמרגלים מהאסכולה הישנה, שאולי כבר אין להם מקום בעולם כפי שהוא כיום. הסרט לוקח כמובן את הצד של הגיבור שלו, למרות שהעשייה העייפה והעלילה הדי משעממת שלו מוכיחות אחרת – מקומו של בונד הוא באמת בפנסיה. או בהחלפה כוללת של הצוות, כפי שקורה בכל פעם שהסדרה הבלתי נגמרת הזו מתעייפת מעצמה.» ספקטר - לכל הפרטים ומועדי הקרנה

כתבות שאולי פספסתם

*#