אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שליחות קטלנית ג'נסיס: סרט לא אמין שכולם בכל זאת ילכו לראות

הסרט החדש בסדרה הפך את זילות המותג לאמנות: שחקנים לא מתאימים, עלילה חסרת עקביות ובעיקר אפקטים נטולי כל אקשן. אורון שמיר מזהיר לא ללכת, אבל יודע שזה לא באמת יעזור

תגובות

לא משנה מה ייאמר או ייכתב על הסרט החמישי בסדרת "שליחות קטלנית", כנראה שתלכו לראותו ולבדוק בעצמכם. הוליווד בונה על שלטון המותגים בקהל שלה כדי להגיע לרווחים בטוחים, גם אם מינימליים, בהנחה שאיכות המוצר לא קריטית אם שמו בלבד מספיק כדי להוציא אנשים מהבית אל הקולנוע. מצד שני, לא משנה מה יכתבו או יעשו יוצרי "שליחות קטלנית: ג׳נסיס" על מנת להתעלות על המקור, הם לא יצליחו.» שליחות קטלנית: ג'נסיס - כל הפרטים» הסרטים שיעשו לנוער את הקיץ» המלצות לפסטיבל הקולנוע ירושליםבין אם אתם ממעריצי הסרט המקורי, בו נלחמה שרה קונור על עתידה מול המחסל, או הסרט השני, בו השניים משתפים פעולה מול המחסל הכספיתי המשוכלל - על האופן בו שינו ועיצבו סרטיו של ג'יימס קמרון את ז'אנר האקשן העתידני אין עוררין. שני ההמשכונים שהגיעו לאחר מכן, "עלייתן של המכונות" ו-"התעוררות", כשלו מלהותיר את חותמם. סביר שכזה יהיה גם גורלו של הסרט הנוכחי, שיוצריו הוכיחו לכל אורכו חוסר הבנה מוחלט לגבי העולם בו פועלים הסרטים. כתוצאה מכך, הסרט מצליח להיות גרוע בדיוק כפי שאתם מנחשים שהוא יהיה, אבל משעמם ברמה שקשה לתפוס.כל קשר ביני לבין הסרט הראשון מקרי בהחלט. ארנולד שוורצנגר חוזר לעברהעלילה, אם אפשר לקרוא לה כך, מתחילה בעתיד שבו המחשב הכל-יכול של סקיינט שולט במה שנשאר מהעולם, ומפעיל צבא רובוטים קטלניים שמטרתם להכחיד את האנושות. בנקודת זמן זו, המעוצבת בחוסר השראה פושע ומזכירה יותר מדי מחנה ריכוז עם גדרות לייזר במקום תיל, קבוצת מורדים אנושית המונהגת בידי ג'ון קונור (ג'ייסון קלארק) עומדת לפגוע בלב ליבתה של סקיינט ולשים קץ לשלטונה. אבל סקיינט שולחת אל העבר רובוט מחסל עטוף ברקמה אנושית (ארנולד שוורצנגר), כדי למנוע את היווצרותו של מנהיג האנושות ולהשמיד את אמו, שרה קונור (אמיליה קלארק), עוד בטרם תלד אותו. ג'ון של העתיד שולח את יד ימינו, קייל ריס (ג'יי קורטני), בעקבות המחסל, אבל ריס מגיע לעולם בו כבר נודע לכולם על בואו ונאלץ להגיב תוך כדי תנועה. מבולבלים? זו רק ההתחלה.חיננית מדי בשביל לשחק את שרה קונור. אמיליה קלארקהמשחק של הסרט בזמנים הוא רק דרך אחת להרחיק את הקהל מהחוויה ולגרום לו להפסיק להתעניין במתרחש על המסך. אפשר היה לחשוב שכוונת היוצרים הייתה הפוכה, אבל מבט ברשימת שמות העוסקים במלאכה מעלה ספקות. במאי הסרט, אלן טיילור, כבר הוכיח ב"ת'ור: העולם האפל" את יכולותיו בתחום שעמום הצופים, כך שאולי נשכר מראש למטרה זו. מאידך, זה לא שהיה לו הרבה סיכוי עם התסריט שכתבו פטריק לוסייה ("מרדף עצבני" והעורך של סרטי "צעקה") ולייטה קלוגרידיס ("אלכסנדר", "שאטר איילנד"), שמכיל פחות או יותר את כל הטעויות שאפשר לעשות בהמשכון לקלאסיקה. כך לדוגמה, בקיאות אינה תחליף לתבונה, ובעוד הסרט החדש מלא בקריצות עילגות והתכתבויות ריקות עם מקורותיו, הוא לא יכול להיות יותר רחוק מהם בכל הקשור לחוסר החיות המאפיינת אותו. שני הסרטים הראשונים בסדרה הציגו אקשן חי, נושם, האנשה של הפילם לכדי גיבור פעולה. הסרט החדש נראה כאילו המכונות כבר בשלטון והן רק מתחזות לבני אדם, שכן אין בו נשמה והוא כנראה נוצר בידי מחשב, ולא רק בתחום האפקטים, שגם בהם אין כל חידוש או מחשבה.גיבור הפעולה האמיתי והיחיד. ארנולד שוורצנגר בהבלחה קצרהדוגמה מייצגת לחוסר ההבנה של היוצרים בטריטוריה בה הם פועלים מתבטאת בגזרת הליהוק. לא רק קהל היעד השבוי והאורגני של הסרט (כלומר מעריצי המותג) עלול להתבאס, משום שבא מראש עם תפיסה מוגדרת לגבי מאפיינים חיצוניים ופנימיים של גיבורי הסרטים. גם מי שיגיע ללא ידע מוקדם  יוכל להתרשם מחוסר ההתאמה בין הדמות לשחקן המגלם אותה. בתפקיד שרה קונור, מגיבורות האקשן הקאנוניות ביותר, מככבת אמיליה קלארק, הלא היא דאינריז מ"משחקי הכס". באותה סדרה ממש מככבת גם לנה הידי, שכבר הוכיחה את יכולותיה כשרה קונור בסדרת הטלוויזיה "יומני שרה קונור", אבל יוצרי הסרט בחרו דווקא בשחקנית שפשוט לא מסוגלת לשדר שליטה בעניינים או להקרין אסרטיביות במקום חמדמדות. הקלארק הנוסף בקאסט, ג'ייסון ("כוכב הקופים: השחר", "כוננות עם שחר"), הוא כנראה הג'ון קונור החיוור וחסר הכריזמה ביותר שנראה על המסך, תפקיד אותו מילא בעבר ילד בגיל מצווה. זה הזמן להזכיר שמדובר במושיע האנושות, שכדי להוסיף חטא על פשע הוסיפו לו הפעם היוצרים צד אפל, שדי מחרב את כל הרעיון של הסדרה.גם את הסרט הזה באת להרוס לנו? ג'יי קורטני בעל הגוף אך נטול היכולתהצלע האחרונה במשולש הליהוקים החדש והצעיר הוא ג'יי קורטני, המגלם את קייל ריס, חייל נאמן בצבא המחתרת האנושית נגד שלטון המכונות עם תפקיד מפתח בהיווצרות מיתוס קונור כמשיח. בניגוד לחבריו לקאסט, קורטני בהחלט ניחן במראה ובאינטנסיביות הנחוצה לגיבור סרט פעולה, אבל כאן פחות או יותר נגמרות היכולות שלו, כפי שהוכיח כבר ב-"מת לחיות 5", עוד סרט שהוא זילות המותג אותו הוא מייצג, מה שהופך את קורטני למחרב סדרות סדרתי. שוורצנגר צומצם לתפקיד האתנחתא הקומית, ובעיקר מאוד משתדל, אך אין מה להשוות למחסל האגדי שגילם פעם. מי שמצטיין הוא לי ביונג-הון הקוריאני ("ראיתי את השטן", "הטוב הרע והמוזר") שמצליח גם להזכיר את מחסל הכספית המאיים T-1000 מהסרט השני, וגם להפוך את התפקיד לנבדל מקודמו. כמובן שהתפקיד שלו מסתיים מהר מהרצוי, כדי לפנות מקום לעוד כמה דקות של המשולש הראשי, עלילות הסנאית, הגירית והאורנג-אוטנג ברחבי הזמן.לא מספיק טוב בשביל להוציא אתכם מהבית. שליחות קטלנית ג'נסיססרטי "שליחות קטלנית" המקוריים היו בנויים מעל תהום עלילתית, והצליחו לתפקד היטב בתוך הפרדוקס של מסעות בזמן ובחינת השאלה מה אנושי ומה ממוכן. "שליחות קטלנית 5" אפילו לא מסתדר עם הפרדוקס של ריצוי האולפנים והמעריצים, שנותרים לכודים בתווך. כלומר הרצון לצפות בכל מה שהיה טוב בקודמים בגרסה עדכנית, שעומד מול חוסר היכולת לעמוד בציפיות מצד היוצרים. הדבר המתבקש לעשות הוא למרוד בשלטון המכונות ולהתבצר בבתים, אבל סביר יותר שתבחרו (כמוני) להיכנע, לצפות, להתבאס ולהתלונן. רק זכרו שני דברים - לחזור בזמן עדיין אי אפשר, והמכונות כבר ניצחו בכל מקרה.

כתבות שאולי פספסתם

*#