"מלון מריגולד האקזוטי השני": משעשע אך לא עושה את העבודה

הסיבוב השני של חבורת הגמלאים בהודו מפספס את תפקידו כדרמה קומית חביבה בניחוח בריטי-הודי ולא משחזר את קסם הפעם הראשונה. התוצר הסופי מרגיש כמו בידור לא מספק, וגם התוספת של ריצ'ארד גיר לקאסט, לא מהווה סיבה לרוץ לקולנוע

אורון שמיר, עכבר העיר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
אורון שמיר, עכבר העיר

יש משהו מכשיל בלקרוא לסרט "", גם אם מדובר בסרט שני מתוך סדרה ואפילו במקרה שהעלילה מתאימה. הסיבה לכך נעוצה בכך שבאנגלית המשמעות של הביטוי "Second Best" היא גם "שני במעלה". וכך, כמו נבואה שחורה המגשימה את עצמה, סרט ההמשך , אכן נופל מקודמו. לסרט הנוכחי חסרה החדווה והקסם של "מלון מריגולד האקזוטי" הראשון, למרות שוודאי אפשר להגיד את זה לגבי המשכונים רבים. מה שבאמת חסר בסרט השני הוא סיפור קוהרנטי, או עניין אמתי במתרחש על המסך.

ריצ'ארד והחבר'ה. "מלון מריגולד האקזוטי השני". לצפייה בטריילר:ללכת לאיבוד בעיר זרה  הסרט הראשון עסק בהגעה של חבורה מבוגרת ודלת אמצעים, הרעבה לפרק חדש בחיים, לעיר ג'איפור שבהודו. בעת הגעתם, הם פותו להשתכן בבית אבות חינני בשם "מלון מריגולד האקזוטי לקשישים וליפים" ומצאו שם התחלות טריות. כך הם סייעו לבעל המקום, צעיר הקטי בשם סאני (דייב פאטל), לפתוח את העסק העצמאי שלו ולייבוא קשישים מבריטניה אל הקולוניה שלה לשעבר באסיה. במרוצת הזמן הפך מלון מריגולד מבניין מתפורר למשהו אקזוטי וכעת סאני חולם להרחיב את העסק. הוא טס יחד עם הדיירת, שהפכה לשותפתו - גברת דונלי (), כדי לפגוש משקיע פוטנציאלי, שמבטיח לו ביקורת פתע. סאני, שניחן במלאי אנרגיות שהיו גורמות לנוירוזה של וודי אלן להיראות נינוחה, יוצא מגדרו כשאל המלון מגיע אורח בשם גאי צ׳יימברס (). הצעיר ההודי בטוח שזהו המפקח הסודי שאמור להעריך את ההשקעה. בכך הוא מתעלם מאורחת חדשה נוספת (טאמזין גריג), שתופסת את החדר הפנוי האחרון במלון המצליח. » מלון מריגולד האקזוטי השני - » »

כדי להגביר את החום, החתונה של סאני וסוניינה (טינה דסאיי), אהובתו מהסרט הקודם, הולכת וקרבה. ואם כל זה לא מספיק, יריב מעברו של סאני, קושאל (שאזאד לאטיף), מגיע כדי לערער אותו עוד יותר. מזל שסביבו צפים להם בנחת יחסית חבורת הקשישים החביבה מהסרט הראשון, המוטרדת בעניינים חדשים-ישנים. איבלין () ממשיכה בתהיות הקריירה שלה, בעוד שהיא מסרבת לממש את אהבתה אל דאגלס (). נורמן (רונלד פיקאפ) וקרול (דיאנה הארדקסל) עדיין יחד, אבל חולמים על חופש בעל אופי מיני, גם בגילם. אצל מאדג׳ (סיליה אימרי) ענייני הלב מסובכים יותר, כאשר עליה לבחור בין שני מחזרים לא אטרקטיביים ומבוגרים, המבקשים את ידה, אך איש מהם לא די משביע רצון, במיוחד לאורו של הדייר החדש והלוהט.תמיד נחמד לפגוש את הקאסט במיין בזאר (צילום: יח"צ)

כל אלה ועוד עדיין לא מכסים את כל רוב קווי העלילה בסרט, שקל ללכת בו לאיבוד כמו בביקור ראשון בארץ זרה. לעיתים קשה למצוא את דרך המלך חזרה ואז עולה הפיתוי פשוט להרים ידיים ולחזור הביתה. לא בטוח אם אפילו הבמאי ג׳ון מאדן (״שייקספיר מאוהב״) או התסריטאי אול פארקר ("Now Is Good") יידעו לענות על השאלה "על מה הסרט הזה?". השניים, שבו לשתף פעולה לאחר הצלחת הסרט הקודם, והפעם יכלו להסתמך רק על עצמם, בניגוד לחלק הקודם, שנכתב על פי ספרה של דבורה מוגאך. עובדה זו חושפת את הסרט כתוצר לוואי מעט ציני, שהופק בשל הצלחת קודמו, אבל אינו מחדש דבר. ייתכן גם שאין באמת מספיק חומר מעורר עניין בקורותיהם של הגיבורים הספציפיים האלה שיצדיק המשך מעקב אחריהם, אך על אף זאת, חשוב לציין שתמיד נחמד לפגוש את חברי הקאסט המכובד הזה, בבתי הקולנוע - ביחד ולחוד.גדול יותר והודי יותר על צוות השחקנים בסרט הוטלה המשימה לנסות ולהציל את המצב, משימה שלמזלם עולה יפה במקרים מסוימים. הדמויות של דנץ׳ וסמית׳ עברו מלהיות זרות גמורות בסרט הקודם, לצ׳ילבות עוקצניות בסרט הנוכחי, מה שמוסיף נופך משעשע. גם פנלופה ווילטון בהחלט משפרת את מצב העניינים כשהיא קופצת לביקור, כמו שאר הקאסט, שעושים את עבודתם נאמנה, למעט דייב פאטל הצעיר שנראה היסטרי לגמרי, על אף שסביבתו מגיבה לכך באדישות לא מוסברת. חמור מכך, ריצ׳ראד גיר, שנראה כאילו גם הסרט עצמו מתענג על עצם ליהוקו, לא מתגלה כסיבה מספקת לרוץ לקולנוע. מסתבר שגיר אינו תחליף הולם לטום ווילקינסון, שדמותו מהווה הסבר מזוקק לכל מה שחסר בפרק ב׳ - סיפור מגובש. אתה בא לכאן הרבה? ריצ'ארד גיר (צילום: יח"צ)

בסרט הקודם הוצגו לנו הדמויות בסביבתן הטבעית, מצבן הובהר, והרילוקיישן המשונה שלהן, בגילם המאוחר, הוסבר כראוי. כולן סגרו מעגל אחד, בעוד שדמותו של ווילקינסון סיפקה את הסיפור המרגש מכולם. חלק מהדמויות אף פתחו מעגל נוסף וזו תמה מניחה את הדעה לסרט ראשון. אבל כעת, כשהחיים סיימו לחשב את מסלולם מחדש, אילו עוד הרפתקאות מצפות לאדונים והגברות מבריטניה, בהודו הקולוניאליסטית לשעבר? התשובה של "מלון מריגולד האקזוטי השני" היא הסחת דעת - פשוט לעשות הכל גדול יותר והודי יותר, במקום להמשיך את המסע שהחלו הדמויות. המשמעות היא שהיוצרים התעכבו על הפאר המלאכותי, באופן המזכיר סרטים מערביים אחרים שמצלמים מדינות עולם שלישי, כאילו העוני נעים לעין. זה גם אומר שצפויים לכם הרבה יותר שירים וריקודים הודיים, המנסים להפוך את הסרט הזה למשהו שהוא לא. במקום דרמה קומית חביבה ונינוחה בניחוח בריטי-הודי, "מלון מריגולד האקזוטי השני" מציג רצון לבידור מסנוור ומסחרר, אך בלי שום קרקע עלילתית יציבה לרקוד עליה. אם כך, לא פלא שהוא מועד קלות, גם אם עדיין הוא מספק חן מסוים.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ