אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"סוס מלחמה": סובל מעודף שומן בעלילה

הסרט הזה היה אמור להיות סוס רזה, מהיר ואפקטיבי, אבל הוא גידל כמה שכבות מיותרות. אם רק שפילברג לא היה נסחף שוב לאפיות היתר שהוא אוהב כל כך, הייתה יכולה להיות כאן הברקה אמיתית

תגובות

החודשים ינואר ופברואר תמיד מביאים איתם את אותה המילה שחוזרת ברוב ביקורות הקולנוע המתפרסמות בתקופה זו של השנה – אוסקר. סרטים מפסיקים להישפט בקנה המידה הרגיל ומתחילים להימדד בעיקר על פי סיכוייהם לזכות בפסלונים מוזהבים של איש עירום. כלומר, במידת התאמתם לטעמה, התמיד שמרני מדי, של האקדמיה האמריקאית לקולנוע. אפשר לנסות ולנחש את סיכויי האוסקר של סוס מלחמה (שכרגע לא נראים מזהירים במיוחד) אבל עדיף יותר לדחות מעט את משחק הספקולציות ופשוט להתייחס אליו כאל סרט לכל דבר.סוס מלחמה - מועדי הקרנה

טוב, לא סתם סרט, כי אם סרטו הטרי של סטיבן שפילברג. ולא סתם סרטו החדש של שפילברג, אלא סרטו השני שמגיע אלינו בחודשים האחרונים. אחרי שתיקה של שלוש שנים, מאז "אינדיאנה ג'ונס 4", חוזר הבמאי המפורסם עם צמד סרטים גב אל גב - שני סרטים שיש בהם יותר מן המשותף משנדמה בתחילה. בדומה להרפתקאות טינטין, שפילברג משלב בין חדשנות קולנועית מרעננת בהקשר לעשייה שלו, לבין קולנוע גדול בטעם של פעם. אך בשונה מ"טינטין" הנפלא לכל אורכו, "סוס מלחמה" סובל מחוסר אחידות קטלני ועודף שמאלץ, תרתי משמע. מחד, הוא עתיר בדקות של שומן שהיה ניתן לקצץ בחדר העריכה. מאידך, הוא גדוש בקיטש עד להתפקע, ברמה כזו של סחטנות רגשית שבכלל לא בטוח כי תהיה מקובלת על הקהל של שנות האלפיים-עשרה.אפילו להוליווד יש גבולות של שמאלץ. "סוס מלחמה":

שפילברג חוזר אל הצוות הקבוע שלו, אשר הביא לו רבים מפסלוני האוסקר בהם זכו סרטיו. יאנוש קמינסקי הוירטואוז אחראי על צילום שמימי וספקטקולארי (לעיתים יתר על המידה). ג'ון וויליאמס הגאון אמון על הפסקול, בו המוזיקה שהלחין סוחטת לפחות מחצית מן הרגשות של הצופים ונשארת הרבה אחרי ההקרנה. מייקל קאן הוותיק חתום על העריכה, אשר לראשונה בקריירה רבת שיתופי הפעולה בינו לבין שפילברג נעשית באופן דיגיטלי. במקרה של סרטו האחר של הבמאי מהשנה החולפת, "הרפתקאות טינטין", לא הייתה ברירה אלא להשתמש במחשב, משום שהסרט עשוי בטכנולוגיה החדישה של לכידת תנועה, חציה אנימציית מחשב. אבל אפילו אחרון המשתמשים במוביולה העתיקה, עליה חותכים ומדביקים פילם לפילם – החליט לעבור לעידן הדיגיטלי. חבל רק שבניגוד לאותו "טינטין", התסריטאים הפעם היו שניים שלא מנסים להדק או למנוע פיזור בזמן שהם כותבים אפוס גדול מידות ככל האפשר. אלה הם לי הול ("בילי אליוט") וריצ'רד קרטיס ("נוטינג היל", "אהבה זה כל הסיפור"), שרקחו קונספט בסיסי נהדר ואז בחרו שלא להשתמש בו.

נדמה כי שפילברג וצוותו היו יכולים לייצר את הסרט המושלם לאוהבי סוסים, ואם לא הייתם כאלה לפניו נראה אתכם יוצאים מהאולם ללא רגשות הערצה כנים לחיות האציליות והחסונות האלה. אולם, הם התעקשו לדחוס אל תוך 146 הדקות סרט נוסף, על מלחמת העולם הראשונה מנקודת מבטם של כל הנוגעים בדבר. מה גם שבסצינה אחת מנסה הבמאי לשחזר, ללא הצלחה, את סצינת הפתיחה של "להציל את טוראי ראיין", סרט שהוא עצמו ביים לפני 14 שנים. קיצוץ של שעה שלמה ולפחות שני קווי עלילה חסרי תוחלת או תועלת, היה מועיל לסרט עד מאוד. ובנוגע לאוסקר אפשר לנבא לו דהירה אל עבר מועמדויות בקטגוריות הראשיות, אך ללא זכייה בהן. הנה מירוץ שסוס המלחמה הזה כבר כנראה לא יינצח בו, אז נותר לו רק להילחם על ליבותיהם של הצופים והצופות.סוס מלחמה - מועדי הקרנה

*#