אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"תקווה בהופ ספרינגס": הסקס הבנאלי של מריל סטריפ המרגשת

בהחלטה של יוצרי "תקווה בהופ ספרינגס" להתעכב על הזקנה של השחקנים הראשיים יש חמלה וכנות לא הוליוודיות בעליל. טומי לי ג'ונס ומריל סטריפ אכן נותנים את הנשמה אבל בהתחשב בתסריט האפרורי והבנאלי, אולי כבר עדיפה הוליווד

תגובות

הסרט תקווה בהופ ספרינגס התגנב אל בתי הקולנוע בלי לעורר יותר מדי רעש או למשוך יותר מדי תשומת לב. עניין מעט תמוה אם בוחנים את הקרדיטים, שכן את שני התפקידים הראשיים מאייש צמד שחקנים ותיק ומוערך בדמות מריל סטריפ וטומי לי ג'ונס, עם השחקן הקומי סטיב קארל  תומך מאחור. במאי הסרט הוא דייויד פרנקל, שם שאולי לא אומר הרבה לחובב הקולנוע הממוצע אבל בכל זאת חתום על סרטים אהובים ולחלוטין לא אלמוניים, כדוגמת "השטן לובשת פראדה" ו”מארלי ואני". אז איך בכל זאת עבר הסרט מתחת לרדאר, גם כאן וגם במולדתו האמריקאית? ייתכן וזהו הנושא בו הוא מתעסק – שיקום מערכת נישואין כבויה של זוג בגיל העמידה. אבל יכול מאוד להיות שזו אשמת הסרט עצמו, שכן הוא עושה מאמץ עילאי כמעט להתנדף מהזכרון תוך כדי הצפייה ממש.» תקווה בהופ ספרינגס - כל הפרטים » מריל סטריפ על סודות מחדר המיטות ג'ונס וסטריפ מגלמים את ארנולד וקיי, זוג חביב ורגיל עד אימה, שחוגג את השנה ה-31 לנישואיהם. היא מרגישה שהוא כבר לא ממש שם לב אליה, הוא מצידו ישמח שהיא תפסיק לבלבל לו את המוח. לאחר שהיא נתקלת בספר של גורו לנישואין מאושרים, מחליטה קיי להפתיע את הבעל ורוכשת שני כרטיסי טיסה + מלון + סדנת זוגיות אינטנסיבית בת שבוע שלם, אי שם בפרברי מדינת מיין - שהעניקו לסרט את שמו. ארנולד מתנגד אך לבסוף נעתר, והשניים מוצאים את עצמם על ספתו של דוקטור פלד (קארל), המעמיד אותם מול שאלות שאין עליהם תשובה ברורה. למשל – מתי שכבו בפעם האחרונה? באווירת הספק נופש ספק כלא ייאלץ כל אחד מבני הזוג לעבור תהליך ולהכיר מחדש את הפרטנר שלה/שלו, כדי להבין לאן בעצם הנישואין האלה הולכים.את התסריט רקחה ונסה טיילור, שהפיקה ואף שלחה ידה בכתיבת כמה פרקים של סדרות כמו "זהות בדויה", “אוורווד" ומשחקי הכס. חוסר הייחוד הכמעט מופגן של הסרט מתחיל ממש בבסיסו, כלומר בתסריט. שום דבר ביזארי באמת או חריג במיוחד לא קורה, ובתור קומדיה (כך מגדיר עצמו הסרט), הוא אפילו לא מנסה להצחיק או למתוח את הגבולות לכיוונים הומוריסטיים. גם בתור דרמה, הכובע השני בו לכאורה מתהדר הסרט, לא נרשם סחף עוצמתי במיוחד. הנינוחות והשלווה בה האירועים מתרחשים ומתקבלים על ידי הדמויות המשתתפות בהם עלולה למנוע את יצירתו של אימפקט רגשי אצל הצופה. זה מתמיה במיוחד כיוון ששני עניינים אלה, הקומי והדרמתי, אמורים היו לפעול מעולה עוד משלב הקונספט של הסרט - השילוב בין זקנים וסקס.חינה של הזקנה. תקווה בהופ ספרינגס - טריילר:

יריות בכלים שלובים

לזכותו של הסרט ייאמר שהוא כן יורה ברוב הכלים שעומדים לרשותו, למעט עירום. כלומר, יש זקנים מדברים על סקס ויש זקנים עושים סקס. יש סצנה בה מריל סטריפ מבצעת מין אוראלי בבננה, ובאחרת טומי לי ג'ונס מקבל מציצה באולם קולנוע בזמן שהוא צופה בגרסה הצרפתית של "אידיוט מושלם". הכל כאן, אבל רק ברמת הסימון. קראו שוב את המשפטים האחרונים ותבינו מה גדולה המבוכה כאשר הקריאה בלבד מרגשת הרבה יותר מהצפייה במימושם במהלך הסרט. ממש כך.המצילים הרשמיים של הסרט - שהופכים אותו מנסבל בקושי לבינוני פלוס ואף מספקים לו כמה רגעים של חסד - הם כמובן שני הכוכבים הראשיים. מריל סטריפ וטומי לי ג'ונס מוצגים כאן בביגוד לא מחמיא ופוזיציות מחמיאות עוד פחות. זה אומר קלוז-אפים מלאי קמטים ומה לא. בסופו של דבר הם יוצאים מנצחים, עם עוד הוכחה ששני שחקנים ענקיים יכולים להגדיל אפילו דמויות קטנות עד בינוניות. את התפקיד של קארל, למקרה שתהיתם, יכול היה לבצע בקלות גם מכשיר ג'י.פי.אס שמודבק עליו פרצוף. זאת משום שהוא לא עושה דבר מלבד לדקלם קלישאות של פסיכולגים ולחייך. איננו יודעים כלום על דמותו, והשאלות מנקרות במוחם של הצופים. המתבקשת מכולן היא, איך לא, האם מרפא הנישואין הגוססים נשוי בעצמו? אולי הוא גרוש? זה ודאי יתן טוויסט קומי מרענן לכל הסיפור. אבל לא. שום דבר לא נחשף, שכן הוא אינו דמות אלא פונקציה תסריטאית. ומדוע לאפיין לו אישיות כלשהי כאשר אפשר להשאיר את הצופים מנומנמים היטב במושביהם?

כאמור, יש בבחירה של היוצרים להתעכב על הזקנה של השחקנים הוותיקים משהו יפה. לא מלאכותי, לא זוהר, כמעט לא הוליוודי. מצד שני, פלטת הצבעים השולטת ואווירת הנונשלנט ששורה על הסרט מעוררת בעיקר אסוציאציות לפרסומת לאבקת כביסה, אז אולי כבר עדיפה הוליווד. הבימוי טוב הלב של פרנקל - שחס על הדמויות שלו ממשברים אמיתיים ונמנע מדכדוך בכל מחיר, או לחלופין מצלם אותן באופן נוגה אך מנכר ברגעים קשים של שפל – ודאי שלא מסייע לסרט להתעלות מעל הבנאליות. מצד אחד, זוהי הקבלה יפה בין הסרט עצמו לבין המוטיב המרכזי שלו, שטוען כי שגרת הנישואין מכבה את אש האהבה. מצד שני, מיהו קהל היעד של סרט סתמי על זוג סתמי שתקוע בשגרה סתמית? אולי אלה הזוגות המבוגרים שנכחו סביבי באולם בו התקיימה ההקרנה. מעניין מה הם חשבו על הסרט.תקווה בהופ ספרינגס - מועדי הקרנה

כתבות שאולי פספסתם

*#