אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מדגסקר 3: ילדים, משתלם לעזוב את הבית

הפרק השלישי בסדרת "מדגסקר" עמוס ביופי של אפקטים, אבל לא מציע הרבה יותר מזה. אחרי אינספור מרדפים, נחיתות אונס ופעלולי קרקס, מגיע גם מסר חינוכי: אי אפשר באמת לחזור הביתה

תגובות

סרט שמבוסס על געגועים לניו יורק יכול לעורר בקלות הזדהות אצל כל אחד, אפילו אם הגיבורים הם חיות שנפלטו מביתן, גן החיות שבסנטרל פארק. לכאורה אלכס האריה, מלמן הג'ירפה, מרטי הזברה וגלוריה ההיפופוטם אמורים היו להיות מאושרים בטבע שאליו גורשו, אבל הם מתגעגעים לביקורי הרופאים הפרטיים, לסטייקים הטובים ולבני האדם שצילמו אותם, שמחאו להם כפיים ושגרמו להם להרגיש ממש כמו כוכבים. הם גם לא מצליחים להשתלב חברתית בקרב החיות המקומיות של הג'ונגל שבמדגסקר, משום שאלו מזהות ישר שזוהי חבורה של עירוניים מפונקים ומכנות אותם בלעג "חנוניורקים". בשל זאת ניתן לומר על הסרט הראשון בסדרת סרטי "מדגסקר" שהיה  חינני, גם אם לא מושלם, ושהיה לו גרוב ניו יורקי מדליק, לא רק בזכות אנימציית הרטרו היפה אלא גם בגלל הפסקול ה־Fאנקי, שבמרכזו הלהיט "I Like to Move It", שתורגם נהדר בגרסה המדובבת ל"כולם להזיז את הטוסיק".» מדגסקר 3 - כל הפרטים ומועדי הקרנה» הצצה לאנימציה הכיפית של הקיץ» הגיבורה האפלה של דיסניעכשיו חוזרות החיות למדגסקר 3. הרפתקה נוספת, ודי מאכזבת. קודם כל, משום שהגיבורים עדיין דלים למדי באפיון שלהם. נכון שאלכס האריה מכור לאהבת בני האדם ושמרטי הזברה היא היחידה שבאמת אוהבת טבע והרפתקאות, אבל גלוריה ההיפו ומלמן הג'ירפה נעדרים עומק. גם אלכס ומרטי, בסופו של דבר, חד ממדיים. מעבר לכך, הסרט עתיר קטעי אקשן ואפקטים מיוחדים (שבאים לידי ביטוי במיוחד בגרסת התלת ממד) והוא גדוש יתר על המידה. התחושה היא שמרדף רודף מרדף רודף מרדף, אם כי אני חייבת לציין שהילדים בקהל נהנו.תל מימד חד מימדי. מדגסקר 3 - טריילר:פוסט טראומה של נמרים על הכוחות הרעים מנצחת השוטרת הצרפתייה גברת דובויס, שמתלהבת לצוד נמר כדי להוסיף אותו לאוסף הפוחלצים שמתנוסס על קירות משרדה. היא זו שמייצרת את המרדפים המטורפים, בזכות נועזותה. היא רודפת אחריהם לקזינו במונטה קרלו (לא לגמרי ברור איך הגיעו לשם ומדוע, לכאורה בשביל לגייס את הפינגווינים לעזרתם), משם הם נמלטים במטוס שנוחת נחיתת אונס, ורגע לפני שהגברת תופסת אותם הם מצליחים לשכנע חברי קרקס נודד שייתנו להם מקלט. מנהיג החיות בקרקס הנודד הוא ויטאלי, נמר דיכאוני שסובל מפוסט טראומה הקשורה לעברו כקופץ בתוך טבעות אש. וכך מסביר להם אלכס: "אתם קרקס ללא חשק. זו הבעיה שלכם וכאן אתם טועים. אומרים על אדם מלא תשוקה שהוא 'כמו חיה'. אבל אנחנו הרי חיות, ואם נלך עם התשוקה שלנו נגיע לאן שנרצה". שתי החבורות מזהות שיש להן אינטרס משותף להופיע יחד: אולי אמרגן אירופי גדול יגלה אותן ויטיס אותן להופיע בניו יורק. בסופו של דבר, ובסופה של הסדרה, הם מגיעים לבית המיוחל, אבל הבית מאכזב. הוא בכלל לא דומה לאיך שהם זכרו אותו. ראשית, הם שכחו שהיו כלואים בין חומות. הסלעים הקטנים שמפוזרים בגן נראים עכשיו מזויפים בהשוואה לטבע, ואפילו ציורי הג'ונגל שמעטרים את החומות נראים להם כמו פברוק אחד גדול. הם הרי היו שם וראו במו עיניהם. לפחות הם מבינים דבר אחד: לעזוב את הבית היה הדבר הכי טוב שקרה להם בחיים, "כי זה היה מסוכן, וזה היה מרגש".מדגסקר 3 - מועדי הקרנה

מדגסקר 3. בימוי: קונרד ורנון. ארה"ב 2012, 90 דקות.

*#