"ארוס בהשאלה": נשים תחת השפעה גברית - ביקורת סרטים - הארץ

"ארוס בהשאלה": נשים תחת השפעה גברית

כנראה שהתסריטאים (הגברים) מסרבים להאמין בחברות נשית תומכת ומפרגנת. אחרת למה "ארוס בהשאלה" הוא רק עוד חוליה - ועוד כושלת - בשרשרת של סרטים בהן חברות טובות תוקעות אחת לשניה סכינים בגב?

חן חדד, עכבר העיר אונליין
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
חן חדד, עכבר העיר אונליין

ישנם שחקנים שעצם ליהוקם לסרט מסויים, מאפשר להמר מיד על העלילה שצפויה להפציע על המסך. בראש הרשימה ניצבת קייט הדסון, שמאיימת בשנים האחרונות לגזול את כתר 'מלכת הקומדיות הרומנטיות' מהקולגות (קת'רין הייגל, ריס ווית'רספון וגנ'יפר אניסטון). למרות שנדמה שחוויה כזו עלולה להיות מתסכלת, הדסון דווקא מאמצת את הטייפקאסט שלה בחיבוק חם. בין אם מדובר ב"מלחמת הכלות", "החברה של החבר הכי טוב שלי" או סרטה החדש, ארוס בהשאלה, הדסון מתעקשת לככב בשורה ארוכה של קומדיות מתקתקות שזכו להצלחה בינונית למדי.ארוס בהשאלה - כל הפרטים

הסרט החדש בכיכובה לא רק ממחזר לעייפה את הקלישאות המוכרות מסרטיה הקודמים של הדסון, אלא נושא דמיון רב מדי לסרטה "מלחמת הכלות". בשני הסרטים, שיצאו אל הקולנוע בהפרש של שלוש שנים, מגלמת הדסון בחורה כריזמטית ותחרותית הניצבת תמיד במרכז תשומת הלב. הפופולריות המיידית שלה בקרב כל מי שפוגש בה, מעמידה בצילה את חברתה הטובה ביותר (אן האת'ווי בסרט הראשון, וג'ניפר גודווין בחדש), בחורה מתחשבת והססנית שלא יודעת לעמוד על שלה.כן, כי... זה מה שחברות עושות בזמנן הפנוי. הדסון וגודווין ב"ארוס בהשאלה""ארוס בהשאלה" מעלה שאלות מעניינות על מורכבות החברות בין נשים, אך למרבה הצער זונח אותן רגע לאחר מכן לטובת משולש רומנטי מייגע. העלילה עוסקת בשתי חברות ילדות המגדירות את עצמן כ"חברות נפש": רייצ'ל (גודווין) היא הרווקה הנצחית והקרייריסטית שמקדישה את כל זמנה לעבודתה במשרד עורכי דין בניו יורק, ודארסי (הדסון) היא הבחורה הקלילה והפלרטטנית. בעוד רייצ'ל מטפחת קראש סודי על דקס, עורך דין שלמד איתה משפטים, דארסי עושה את הצעד הראשון וזוכה בליבו. עם הזמן מציע דקס נישואים לדארסי, וכשהחתונה מתקרבת צפים רגשותיה האמיתיים של רייצ'ל אל פני השטח ומעמידים את חברותה עם דארסי למבחן.וריאציות הדסון

שובה של הדסון ושל האולפנים לפורמט המוכר, מעידה כי הוליווד לא מיצתה עדיין את העיסוק בחברות הנשית. מערכת היחסים בין נשים שמגדירות את עצמן כ"חברות הכי טובות" היא נושא קולנועי שכיח למדי, אך עבור סרטים רבים - בהם "ארוס בהשאלה" - משמש הנושא כמכרה זהב לחשיפת אינטריגות, בגידות וקנאה. נדמה כי היוצרים ההוליוודים (שהינם גברים ברובם), מסרבים להאמין בחברות נשית תומכת ומפרגנת, שתהיה חסינה בפני ההזדמנות לתקוע סכין בגב ה-BFF.מציל את המצב. אבל רק קצת. ג'ון קרסינסקי ב"ארוס בהשאלה"

ככל שהסרט מתקדם, כל אחת מהדמויות מפגינה מידה כה רבה של חוסר מודעות עצמית, עד שברגעים מסויימים הן הופכות לממש בלתי נסבלות. רייצ'ל ממשיכה להתעקש שהיא לא ראויה לאהבה, דארסי ממשיכה להתעלם מהסימנים שהזוגיות שלה מתפרקת, ודקס מדגמן הבעות פנים מבולבלות ולא יכול להחליט אם הוא רוצה להיות עורך דין או מורה, עם רייצ'ל או דארסי, בבית או בים. יתר דמויות המשנה פלקטיות עוד יותר מהגיבורים הראשיים, פרט לג'ון קרסינסקי ("המשרד") שמצליח להציל מעט את הסרט עם הברקות קצרות.

אין ספק שקומדיות רומנטיות רבות מתיימרות לספק בידור אסקפיסטי קליל ומענג בלבד, אולם המרכיב הבסיסי ביותר להצלחתו של הסרט היא יצירת אמפתיה כלפי הדמויות. ב"ארוס בהשאלה" האמפתיה לא רק שלא נוצרת, אלא שהעיבוד המרושל של העלילה והטיפול השטחי במערכות היחסים מקשים על ההזדהות עם הגיבורים, והופכים את הסרט לקומדיה רומנטית שממש לא אכפת אם יהיה לה הפי אנד או לא.ארוס בהשאלה - כל הפרטים

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ