שוב בן 17: להתאהב בזאק אפרון

החתיך התורן של הוליווד מככב בקומדיה קלילה ומהנה ומוכיח שהוא יותר מסתם פרצוף יפה. חן חדד חזרה לתיכון ונהנתה מכל רגע

חן חדד, עכבר העיר און ליין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
חן חדד, עכבר העיר און ליין

הרעיון לפיו ניתן לקבל הזדמנות נוספת לחיות מחדש את החיים ולהשפיע על השתלשלות האירועים בעבר קסם מאז ומעולם ליוצרי הקולנוע. בין אם המהפך מתרחש באמצעות מכונת העתידות של "ביג", הדלוריאן ב"בחזרה לעתיד", אבק המשאלות ב"פתאום שלושים" או עוגיות המזל ב"שישי הפוך", הנוסחה הקלאסית מבוססת על צירוף מקרים פנטסטי המוביל את הגיבור להתבונן מחדש על חייו דרך גוף אחר או זמן אחר. כעת מצטרפים אל הז'אנר זאק אפרון ("היי סקול מיוזיקל") ומתיו פרי ("חברים", "סטודיו 60"), שמכבבים בסרט הקליל והמהנה "שוב בן 17".

הסרט נפתח בסצנה שבה זאק אפרון האתלטי משחק כדורסל ללא חולצה על רקע אנחה קולקטיבית של הצופות בקולנוע, בטווח גילאים רחב יותר ממה שהיה אפשר לצפות. אפרון מגלם את 'מייק או'דונל' בן ה-17, הספורטאי המצטיין של התיכון ומושא ההערצה של שאר התלמידים. כמיטב המסורת (והפוריטניות האמריקאית), אוד'נל הקדוש שומר אמונים לחברה שלו, סקרלט. רגע לפני משחק כדורסל מכריע, בו יוחלט האם להעניק לו מלגת ספורטאי לקולג', מגלה מייק שסקרלט בהריון. על אף שהיא מבקשת ממנו לחשוב על הקריירה שלו, הוא מחליט לעזוב את המשחק ולהקים איתה משפחה.

עשרים שנים לאחר מכן, מייק בן ה-37 (מתיו פרי) מוצא את עצמו בחיים שלא בדיוק ציפה להם. אשתו זרקה אותו מהבית ומבקשת להתגרש ממנו, היחסים עם הילדים המתבגרים שלו לא קיימים, הקריירה שלו תקועה, והוא גר עם החבר הכי טוב שלו, נד, מפתח תוכנה וגיימר אובססיבי לפנטזיה ומדע בדיוני שבמרוצת השנים הפך למיליארדר. מהר מאוד מתברר שההחלטה שקיבל מייק בגיל 17 הפכה אותו לאדם מריר שקם כל בוקר עם תחושת החמצה שהוא לא מסתיר מאשתו, וגם היא מצידה נאלצה לוותר על שאיפותיה על מנת להקים איתו משפחה.

אפרון ב"שוב בן 17". מפתיע לטובה

כשמייק מגיע לתיכון בו למד הוא נזכר כמה החיים היו טובים כשהיה בן 17. כמתבקש מהז'אנר, הוא פוגש שרת מסתורי וכבדרך אגב מביע בפניו משאלה לחזור להיות צעיר. כשהוא נוסע משם בגשם ותחנות הרדיו במכוניתו מתחלפות מעצמן הצופים כבר יכולים לנחש שמשהו על טבעי עומד להתרחש. ואכן - הפתעה - כשהוא מגיע הביתה ומביט במראה הוא רואה מולו את זאק אפרון.

מכאן מתחיל החלק הקומי של הסרט, בו מייק הצעיר מצליח לשכנע את נד לרשום אותו לתיכון כבנו, כדי לקבל הזדמנות שנייה לחיות את החיים כבן 17, רק הפעם עם חוכמת חיים של בן 37. יום וחצי בתיכון מספיק למייק כדי לגלות שנסיון החיים שלו לא יעזור לו לדעת מה באמת כדאי ללבוש לתיכון, מה הגאדג'טים הכי חמים, וגם שהילדים שלו, שלומדים באותו התיכון, לא תמימים כמו שחשב.

זאק אפרון מפתיע במשחק משכנע של הדואליות בין האישיות המבוגרת שלו לגוף הצעיר שלו, בעיקר במפגש עם אשתו (לזלי מאן, "בתול בן 40") שמופתעת מהדמיון בינו לבין בעלה כשהיה צעיר, ובחיבור החדש עם ילדיו (בסצנה מעוררת אי נוחות בה הבת שלו מנסה לפתות אותו). גם דמותו הגיקית של נד מצליחה להצחיק, כשהוא מנסה לשכנע את מנהלת התיכון (מלורה הארדין, ג'ן מ"המשרד") לצאת איתו לדייט.

העלילה כמובן צפויה, וכמו בסרטי "מהפך" אחרים, גם ב"שוב בן 17" לומד הגיבור כמה דברים על עצמו ועל הדברים החשובים בחיים, אבל הסרט לא מתיימר לקבוע אם ההחלטה שקיבלו מייק וסקרלט בגיל 17, הייתה שגויה או נכונה, אלא מתמקד בהשפעה של היצמדות להחמצות העבר.

במאי הסרט בר סטירס, שביים את הסרט המצויין "איגבי", כתב את התסריט ל"איך להיפטר מבחור בעשרה ימים", וגם כתב לסדרות המבריקות "העשב של השכן" ו"אהבה גדולה", הצליח ב"שוב בן 17" לרענן את הנוסחה הקלאסית של סרטי ה"מהפך" עם סצינות כיפיות  ודיאלוגים משעשעים שהופכים את הסרט לבידור קליל ואפקטיבי. ההמונים שנהנו מ"ביג", "שישי הפוך" ושאר הקומדיות הפנטסטיות מאותו הז'אנר, ייהנו בוודאי גם מהסרט הזה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ