"תור: העולם האפל": בידור טוב, אבל זול

סרט ההמשך של תור הוא כמו הגלג"צ של הקולנוע – נגיש וחביב, אבל לא מאתגר בעליל. ככה זה שמארוול מאבדים שליטה על המותג ונותנים למעריצים לביים את הסרט. אבל היי, לפחות הם פינקו בשתי סצנות בונוס אחרי הקרדיטים

אורון שמיר, עכבר העיר
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אורון שמיר, עכבר העיר

הקיץ אמנם נגמר רשמית וסופית, אבל מארוול/דיסני ממשיכים להפציץ עם פרקים חדשים במגה-מותג שלהם גם בימים גשומים. "איירון מן 3" המשיך את עלילותיו של טוני סטארק בעולם של אחרי "הנוקמים" רק לפני כחצי שנה, והנה אנחנו כבר עם סרט הסולו השני של תור (כריס המסוורת'), האל הנורדי שהצטרף אל בני האדם במאבקם להצלת כדור הארץ מידי כל מיני כוחות חייזרים/אלוהיים שבאו גם הם מהכוכב/עולם שלו. למשל אחיו החורג וההפכפך, לוקי (טום הידלסטון). הסיבה הנוספת להגעותיו של אל הרעם בעל הפטיש הכל-יכול לעולמנו, היא מדענית בשם ד"ר ג'יין פוסטר (נטלי פורטמן), אותה פגש בסרט הקודם. לסרט החדש קוראים "תור: העולם האפל", ושימו לב שת'ור נקרא מעכשיו פשוט "תור", בלי הגרש. כנראה קיצור של “תורידו ציפיות”.

העלילה מתרחשת בעולם שאחרי אירועי "הנוקמים". לוקי הנכלולי נכלא באסגארד בעוון פשעיו נגד האנושות, בעוד תור מנהיג את לוחמיה של העיר המיתולוגית בקרבות ברחבי היקום. אביו (אנתוני הופקינס) ואימו (רנה רוסו) מחכים לראותו מתמסד עם אחת מבנות מינו, אבל תור עדיין בקטע של המדענית הארצית. היא, מצידה, מחכה כבר שנתיים לשובו, ובינתיים ממשיכה לעסוק במחקריה ואפילו לנסות לצאת עם גברים נטולי כוחות על. סקרנותה המדעית מובילה אותה ואת המתמחה שלה, דארסי (קאט דנינגס) לאיזור באנגליה בו נרשמו תופעות חריגות, ומשם לשחרור כוח קמאי והרסני במיוחד בשם "איתר", ולנבל-על-חלל חדש שמשתוקק אליו – מלאקית (כריסטופר אקלסטון), בן לגזע חייזרי נכחד, שלו עסקים לא פתורים עם אבות אבותיו של תור.

» תור: העולם האפל – כל הפרטים ומועדי הקרנה

התקשרנו לנוקמים, היה תפוס. "תור: העולם האפל" - טריילר:

אצלי הכל בסדר

כפי שניתן להבחין כבר בשלב התקציר, מבחינת הצ'ק ליסט הכל בסדר. העלילה הרומנטית של הגבר היוצא למלחמות והאישה שמחכה לו בבית - בהנחה שזה הקטע שלכם - עובדת ברמות מפתיעות. הרשע הוא חתיכת מנוול שכל מטרתו היא להחשיך את היקום. כלומר, מילולית. ואין לו שום מטרה מעבר. והסרט אפילו חוזר על כך יותר מפעם אחת. העיצוב של שאר החבר'ה הרעים, כמו גם עולמם, נשקיהם וספינותיהם – עשוי היטב ומצליח להיות מיוחד ומובחן. מהצד של הטובים, תור מוותר על עזרתם של האוונג'רס ומככב כגיבור קלאסי בקונפליקט של בחירה בין הבית לבין הבחורה החדשה, בעוד לוקי הוא עדיין גנב ההצגה הרשמי. גם בכל הנוגע לאיזון בין קשקשת חייזרית שספק אם אפילו גיקים נלהבים ביותר יבינו, לבין קצת רגעים אנושיים ונורמליים - הסרט לא מועד. אפילו האקשן מספק למדי מבחינת האיכות והכמות, ובקיצור, הכל בסדר בסרט הזה. וזה בדיוק מה שלא בסדר.

בשלב זה ראוי להזכיר שאת הסרט הקודם ביים קנת' בראנה, אדם שהרעיון שלו לסרט קיץ קליל ומהנה הוא טרגדיה שייקספירית מבאסת. “ת'ור" הראשון היה סרט נורא עד כדי כך שהאולפנים החליטו לעשות מעשה די קיצוני ולהעביר את שרביט הבימוי למעריצים. בקרידטים של הסרט הנוכחי אמנם כתוב ששם הבמאי הוא "אלן טיילור", אבל מאידך, יש גם שמות של תסריטאים שכביכול כתבו את המתרחש על המסך או את הנאמר על ידי הדמויות, אז אני כבר לא מאמין לכלום. אולי פשוט הרבה נוח לבוסים הגדולים לנווט את צי הספינות של "הנוקמים" כשרב החובל של התת-מותג "תור", הוא למעשה בובה. כתוצאה מכך, זהו כנראה הסרט עם רמת המשחק הנמוכה ביותר מבין כל סרטי הפרנדצ'ייז עד היום. ברמה שעלולה לגרום למחשבות בסגנון "אם לשחקנים לא אכפת, למה שלי יהיה?”.

הגבר יוצא למלחמות, האישה מחכה לו בבית. כריס המסווורת ונטלי פורטמן

מאבק נצחי של גיבורי על

בנוסף, הסרט אפילו לא מנסה להתמודד עם הפרדוקס של עולם פוסט "הנוקמים", בו סרטי סולו של כל אחד מהגיבורים מחייבים אי התערבות של החבר'ה האחרים. מצד שני, כל אחד מהנוקמים הוא הרי גיבור על שזקוק לאיום ממשי על שלום העולם כדי לצאת לפעולה. איום בסדר גודל שייכנס את "הנוקמים", אם חושבים על זה. במילים אחרות, מדובר באבסורד טוטאלי. בינתיים זה גרר תירוצים מאוד מאולצים מצד "איירון מן 3” ומטומטמים לחלוטין בסרט הנוכחי. התירוץ הרשמי הוא, ואני לא צוחק: "התקשרנו אל הנוקמים, היה תפוס".

ללא סגנים ראויים לבוס הגדול, ללא רוזנים ודוכסים בכל המחוזות - מארוול איבדו שליטה על המותג שלהם. כעת הוא מסתחרר ללא שליטה ביקום, כמו שני גיבורי על במאבק נצחי, ולכן חסר פואנטה. אם אי פעם היה סוג של ניסיון להשלות את הקהל שיש רצף וקשר בין הסרטים - “תור: העולם האפל" מחק אותו סופית. לא הגודל העצום אליו תפח המותג הוא שהפיל ארצה את הענק, אלא הפחד לאכזב את המעריצים. עד כדי כך שלעד ינסו במארוול להפוך את הסרטים שלהם לכמה שיותר נגישים וחביבים, שחלילה שלא ירגיזו או יאתגרו אף אחד. אבל הצד השני של המטבע הזה הוא שתמיד מדובר בסרטים לא מעניינים, לא מחדשים, לא מנסים. בידור טוב, אבל זול. פיצה. גלגל"צ. רב-מכר. המקבילה הקולנועית של “רכב מנהלים” שכולנו מכירים אבל לא אזכיר עקב פחד מתביעה. או פשוט - סרט של מארוול. כזה ששוב "מפתיע" ומפנק את הצופים שיישארו בקרדיטים עד תומם, הפעם עם שתי סצנות בונוס שלמות! וכשחושבים על זה, הן מקפלות בתוכן בתמצות את מהות הסרט כולו.

» תור: העולם האפל – מועדי הקרנה»  אקס-מן: העתיד שהיהצפו בטריילר הראשון

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ