"אנחנו המילרים": הסטרפטיז של ג'ניפר אניסטון לא משכנע

הרצון להתנער מהתדמית הרומנטית לא הולך לאניסטון, שלא באמת מצליחה להשתחרר בסרט החדש. וכיוון שהיא הדבר היחיד שמעניין בו, אפשר להבין לבד מה טיבו

חן חדד, עכבר העיר
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
חן חדד, עכבר העיר

בשנות ה-80' אפשר היה לספור את השחקניות שגילמו חשפניות על אצבעות יד אחת. אבל, בשנים האחרונות השתנה היחס של הוליווד לתפקיד הפרובוקטיבי, וכוכבות כמו נטלי פורטמן ("קרוב יותר"), קריסטן סטיוארט ("ברוכה הבאה לריילי") ומריסה טומיי ("המתאבק") בוחרות להתפשט כדי להוכיח שהן שחקניות משוחררות שלא מהססות לקחת תפקידים מאתגרים. בגיל 40 ומשהו, לאחר שמיתגה את עצמה כבת השכן באינספור קומדיות רומנטיות מתקתקות, גם ג'ניפר אניסטון החליטה להצטרף לטרנד. כבר ב"איך להיפטר מהבוס" אניסטון ניסתה להמציא את עצמה מחדש עם תפקיד פרוע של רופאת שיניים אובססיבית לסקס, וכעת היא ממשיכה לשכשך במים הפרובוקטיביים עם תפקיד חשפנית בעלת לב זהב ב"אנחנו המילרים". » "אנחנו המילרים" - מועדי הקרנה

ללא ההד התקשורתי שליווה את הפיכתה של אניסטון לחשפנית בקומדיה החדשה, קשה להאמין שהסרט היה מעורר עניין בהוליווד או מצליח להעפיל למקום השני בטבלת שוברי הקופות. הסרט, שכמעט נטול עלילה, עוקב אחר סוחר סמים זוטר (ג'ייסון סודייקיס) ששוכר חשפנית (אניסטון), נער (וויל פולטר) ונערה (אמה רוברטס) להעמיד פנים שהם משפחה אמריקאית ממוצעת כדי לעבור את גבול מכסיקו עם כמות עצומה של מריחואנה.

בהתחשב בעלילה הדלה, "אנחנו המילרים" מתפקד בעצם כסדרה של מערכונים שמנסים לירות לכל הכיוונים עם בדיחות בסגנון סרטי "בדרך לחתונה", כלומר הסתבכויות עם סוחרי סמים, שוטרים וטרנטולות. במקביל, הסרט מנסה לשלב גם מימד רגשי סביב הרעיון של שני אנשים שמתחזים לבני זוג ומגלים שהם בעצם מפתחים רגשות זה לזה (טריק ישן של קומדיות רומנטיות, ששימש את אניסטון גם באחת הקומדיות הקודמות שלה "לזרום עם זה"). אמנם ישנם כמה רגעים שבהם הסרט מצליח לבדר, אבל פרט לסצנות הבודדות רובה המוחלט של הקומדיה מושתת על בדיחות צפויות והומור תפל, שמצליחים בקושי לעבוד רק בזכות קסמם האישי של סודייקיס ואניסטון.

עבור מי שחיכה לראות את אניסטון סודקת את תדמיתה הרומנטית בסצנת החשפנות המדוברת, צפויה אכזבה. אניסטון אכן מפציעה לכמה רגעים קצרים בתחילת הסרט בלנז'רה (שום דבר שלא ראינו בהפקות האופנה שלה בכל מגזין אפשרי), ולאחר יותר משעה וחצי מגיע הרגע שפרסם את הסרט בזכות נענועי האגן של אניסטון שנחשפו בטריילר. פרט לעובדה שמדובר בכפילת גוף בחלק גדול מהסצנה, אניסטון לא מתקרבת לפלרטננות האניגמטית של פורטמן, סטיוארט או טומיי. לא רק שמדובר במופע חשפנות שלא מעניק עומק, גוון קומי או אפילו סקס אפיל לסרט, אלא שאניסטון כלל לא מנצלת את ההזדמנות כדי לצאת מהנישה הרומנטית הממוחזרת. התחזות כפולה. הטריילר לסרט:

ההתחזות של אניסטון היא בעצם כפולה, בסרט היא חשפנית שמתחזה לאם אמריקאית ממוצעת, ואילו במציאות היא כוכבת סרטים רומנטיים שכולם אוהבים לאהוב, שמתחזה לשחקנית פרובוקטיבית ופרועה. אז נכון שבגיל 44 היא מרשה לעצמה ללכת קצת יותר רחוק מאשר בתחילת הקריירה עם תסריט שכולל קללות, אצבע משולשת וחוטיני, אבל כבר בדקות הראשונות של הסרט ברור שהיא בעצם חוזרת בפעם המאה אל דמות הבחורה הרומנטיקנית שהיא מגלמת בכל סרט שני. למרות שמדובר באחת הכוכבות המשפיעות והאהובות בהוליווד שיכולה לבחור כל תפקיד שתחשוק בו, בשלב הזה של הקריירה שלה כבר קשה לזכור מה ההבדל בין עלילת הסרטים בכיכובה או בין הדמויות שגילמה ב"אקסית במצור", "אהבה בהחלפה" או "את אני וכל השאר".

"אנחנו המילרים" הוא אמנם לא סרט שגורם לצופים להציץ בסמארטפון בכל כמה דקות לראות מתי הוא מסתיים, אבל הוא גם לא הרבה יותר ממה שאפשר לראות בשתי הדקות של הטריילר. העובדה שהקטע המבדר באמת בסרט הוא קליפ הפספוסים שמופיע מיד לאחר הכתוביות לא מוסיפה לו, אלא רק מגבירה את האכזבה מהפוטנציאל הלא ממומש של השעתיים שקדמו לו.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ