אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"טריינספוטינג 2": לא למכורים בלבד

החלק השני של יצירת המופת מצליח לרגש בעיקר בגלל הזיכרון מהחלק הראשון. כולנו חיים את העבר, גם חבורת הנרקומנים האהובים מסקוטלנד - וזה מרגיש כמו להביט במראה אחרי 20 שנה

תגובות
כל סצנה היא געגוע לעבר. "טריינספוטינג 2"
יח"צ

מתישהו באמצע החלק השני של "טריינספוטינג", כשהם משוטטים באחו הסקוטי המפורסם מהסרט ההוא, פונה סיק בוי לרנטון ואומר לו "אתה אסיר של הזיכרון שלך". כמו הגיבורים המזדקנים של הסרט שהגדיר דור שלם, כך גם סרט ההמשך וכל מי שצופה בו - חיים את העבר שנוכח בכל שנייה בחייהם. כל בר דעת ששמע על היומרה של דני בויל להפיק סרט המשך לאחת מיצירות המופת של שנות ה-90 חשב שהתוצאה תנוע בין "מביך" ל- "מבזה את הסרט הראשון". אבל בעקבות קבלת העובדה שהסרט ההוא יחיד ומיוחד, ויותר מזה - נשאר בעבר, הסרט השני מצליח להיות מיוחד בדרכו, מצחיק ואפילו מרגש.

» אוסקר 2017 - כל מה שצריך לדעת
» "ג'קי": השיא של נטלי פורטמן
» "מאחורי המספרים": בנאליות מרגשת
» "נשות המאה ה-20": הנשים שולטות, הבנים פחות
» לקראת "טריינספוטינג 2": סרטי הסמים הגדולים

20 שנה אחרי שרנטון (יואן מקרגור) בחר בחיים והחליט להסתלק עם 16 אלף פאונד, תוך כדי שהוא מותיר מאחור את חבריו למזרק ולפשע "ספאד" (יואן ברמנר), "סיק בוי"(ג'וני לי מילר) ו"בגבי" (רוברט קרלייל), הוא מחליט לחזור לעיר הולדתו - אדינבורו. החזרה שלו לעבר וההתעמתות עם הכעסים והגעגועים שהשאיר מאחור היא התמה המרכזית של הסרט, שנע כולו בין אז להיום. רנטון מגלה ששלושת החברים נותרו פחות או יותר באותו מקום שהשאיר אותם. "ספאד" מכור להרואין ועל סף התאבדות, "סיק בוי" עוסק בסחיטה כדי להשיג מזומנים לגרם הקוק הבא, ובגבי עמוק בקלבוש. הוא מחליט לחבור אליהם למיזם עסקי שסופו ידוע, ובדרך עובר בין כל תחנות ילדותו וזיכרונות הצופים מהפעם ההיא, ב-96'.

הגאונות היא להבין שאי אפשר לחקות את החלק הראשון. "טריינספוטינג 2" - טריילר:

עלילת הסרט, כמו בחלק הראשון למען האמת, היא לא העיקר, אלא באופן מפתיע ומרענן - הסרט הראשון בעצמו. ההצלחה הגדולה של הסרט היא ההבנה שלא ניתן באמת לעשות "טריינספוטינג 2" וכל ניסיון לחקות אותו, להתעלות אליו או להתעלם ממנו יסתיים בכישלון. לכן בחר הבמאי למקד את כל תשומת הלב של הסרט השני - בסרט הראשון. הוא מרחף ברקע כמו צל מעל הגיבורים, על הסצנות האלמותיות שלו והסאונדטרק האגדי. וזה כל מהותו של הסרט, המתרכז בשאלות של עבר וזיכרון, והשפעתם על החיים היום. כל פעולה של אחד הגיבורים נתקלת בזיכרון, שלו ושל הצופים, שמשליכה אותם מיידית למערבולת רגשות עזה, כזאת שרק מישהו שפוגש את עברו יכול להרגיש.

כל אחד חי היום את תוצאות העבר שלו, והסרט הראשון הוא העבר של הגיבורים היום, שנאלצים להתמודד אתו כל יום. הסרט ההוא בוודאי עומד בפני עצמו, אבל צפייה בחלק השני הופכת את החוויה של "טריינספוטינג" לשלמה יותר. התינוקת המתה שזחלה על התקרה? רודפת את הזיכרון שלהם כמו את שלכם, החבר הטוב טומי שמת עדיין קיים איפשהו במסתורי המוח, ומספיק רמז – בין אם בקצה הפתיח של " Born Slippy"  (אולי השיר הכי מזוהה עם הסרט) או בחיוך הממזרי של רנטון - כדי להזכיר שעברו 20 שנה אבל לא הרבה השתנה.

הם השתנו, אבל גם הצופים שלהם. "טריינספוטינג 2"
יח"צ

חוץ מהעובדה שבויל הצליח ליצור סרט שלא רק מתכתב עם החלק הראשון אלא באמת מהווה המשך שלו, הוא גם הצליח ליצור סרט מצוין בפני עצמו. שלושת השחקנים הראשיים נהדרים, המבטא הסקוטי הכבד הוא תאווה לאוזניים ואדינבורו של בויל נראית כמו פרסומת מרהיבה לתיירים. והסמים? הם עדיין פה אם שאלתם, מנדנדים בראש של אותו דור שחשב שהוא מיוחד ומצא את עצמו בעבודה מזופתת, בוחר בחיים כל יום מחדש אבל ממתין למוות בצורת שורה, או זריקה או סיגריה ירוקה.

הרפרור לעבר עובר בסרט כחוט השני, בין אם למציאות או לחלקי ארכיון מהסרט ההוא. כשתמונות של הגיבורים מלפני 20 שנה מופיעים, האפקט הוא אגרוף בבטן לא פחות - איך הם הזדקנו, וגם אנחנו כנראה. באחד הפלאשבקים האלה נראה יוהאן קרויף הגדול מלהטט בגמר של 74', ואחריו רובין ואן פרסי מלהטט פחות בהולנד של ימינו. קרויף והכדורגל הטוטאלי, השמח, כבר אינם ומה שנולד כהבטחה יסתיים תמיד בהחמצה. בגעגוע. "טריינספוטינג 2" לא מתקרב להיות גדול כמו הראשון, הוא זקן יותר, בוגר יותר, עייף יותר, אבל הוא עדיין היה גדול פעם. תסתכלו במראה, אולי גם אתם הייתם.

מרחף מעל הסרט כמו צל. "Underworld - "Born Slippy: 

"טריינספוטינג 2" - איפה ומתי לראות?

כתבות שאולי פספסתם

*#