אוסקר 2012

טקס מת מהלך

"טקס האוסקר בשידור חי", יס והוט, יום ב', 03:30

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מורן שריר

על פניו הכל היה במקום - השטיח היה אדום, הפסלונים מוזהבים, הנשים יפות, הגברים מרשימים וג'ורג' קלוני ישב מקדימה. אבל משהו היה חסר. הוליווד, בשעה שהיא אמורה להציג לעולם את שיא תפארתה, נראתה אפורה וצולעת. טקס האוסקר, שנהוג להתלונן בכל שנה שהוא משעמם, מלוקק וחסר השראה, היה השנה הרבה פחות מזה. הוא היה עצוב. למרות ההדחקה וההכחשה של כל מי שעמד על הבמה, אי אפשר היה להתעלם מכך שהאימפריה מתפוררת. המודל ההוליוודי משתנה, האינטרנט מאיים מעל כמו ספינת חלל חמושה ועוינת והפקות טלוויזיה מושקעות גוזלות את כל התקציבים, הכוכבים, היוקרה וההייפ. הוליווד ניסתה לשדר שכל זה קטן עליה. הילדים יכולים להמשיך לשחק באינטרנט בזמן שהגדולים מתלבשים יפה לאוסקר אבל זה לא עבד. הוליווד לא שידרה פאניקה אלא ויתור. בכל רגע בטקס, אפשר היה להרגיש שהקרב אבוד. התזמורת הפומפוזית, שמלות הווינטג' משנות השלושים וההנחיה של בילי קריסטל, גם היא משנות השלושים, לא שידרו קלאסיקה אלא אירוע שלא מסונכרן עם העולם המודרני. כמו סרט אילם בשחור לבן.

ברגע אופייני ללילה הארוך הזה, הגישו גווינת פלטרו ורוברט דאוני ג'וניור את הפרס לסרט התיעודי הטוב ביותר. דאוני עלה לבמה עם צוות צילום ולקול צחקוקי הקהל, טען שהוא מככב בסדרה תיעודית (המלה המפורשת "ריאליטי", לא נאמרה בהיכל הקודש של הקולנוע). פלטרו ניסתה להסביר לדאוני ג'וניור עד כמה הרעיון הזה מגוחך וחסר טעם, והסבירה לו שתוכנית תעודה בשידור חי היא פשוט משדר חדשות. מעבר לכתיבה הרעועה וההגשה העקומה של הפיליטון הקצר הזה (פלטרו בבירור נראתה נבוכה), אי אפשר היה לפספס את המסר הדידקטי שהיה אמור לעבור דרך האוזניים של דאוני אל אלו של מיליארד צופים ברחבי העולם: "ריאליטי זו לא אמנות", "שעשועוני מציאות הם לא יצירה", "תחזרו לקולנוע, פה עושים את הדבר האמיתי".

אבל המסר הזה לא היה משכנע כי לאוסקר השנה לא היה שום דבר סקסי להציע לצופים. במטרה לקצץ באורך המיתי של הטקס, נשארו בחוץ או קוצרו משמעותית הרבה מהאלמנטים הקבועים והמוצלחים יותר במופע. מה שקיבלנו הוא מירוץ נטול הומור אחר חלוקת פסלונים, שהוביל בלאות בילי קריסטל, שיבוט חסר גיל של מי שהוא היה פעם. החרדה מעתיד שכולו אינטרנט וטלוויזיה בכבלים, בלבלה את יוצרי האוסקר וגרמה להם לאבד את האופי והזהות של הקולנוע. אם פעם פרסי האמי היו מתקשטים בכוכבי קולנוע, אז באוסקר השנה בלטו אנשי טלוויזיה כמו מיה רודולף וטינה פיי שבאו (בתירוץ של סרט שהן עשו) כדי לפזר את אבק הכוכבים של המסך הקטן.

פלטרו ודאוני ג'וניור באוסקר. לא היה שום דבר סקסי להציע לצופיםצילום: אי-פי

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ