רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

השבוע בקולנוע: 50 גוונים של הכוכבים הכי גדולים

קומדיות ביוגרפיות, סרט ישראלי חדש, "50 גוונים של שחרור" והרבה אבק כוכבים - אנט בנינג, ונסה רדגרייב, כריסטופר פלאמר ועוד שחקנים מבריקים ב-6 סרטים חדשים בקולנוע

תגובות
האחים פרנקו בסרט חדש. "חי בסרט"
Justina Mintz

שישה סרטים חדשים מגיעים אל בתי הקולנוע, שניים מהם מועמדים לאוסקר ובמקרה גם עונים להגדרה הדי נדירה של קומדיות ביוגרפיות. ישנו גם סרט ישראלי חדש, סיום של טרילוגיה שוברת קופות, ובעיקר המון כוכבים: ג'יימס פרנקו, מרגו רובי, אנט בנינג, ג'יימי בל, כריסטופר פלאמר, לילי ג'יימס, דקוטה ג'ונסון וג'יימי דורנן, אם למנות כמה.

» השבוע בקולנוע - לכל הטורים
» אילו סרטים מציגים בקולנוע?

» מה עושים היום - לוח האירועים המלא
» לוח הופעות היום
» לוח הצגות היום

חי בסרט

בימוי: ג'יימס פרנקו, שגם מככב בתפקיד הראשי.
משחק: ג'יימס פרנקו, דייב פרנקו, סת' רוגן, אליסון ברי, ארי גריינור, ג'קי וויבר וכמה הפתעות שחבל לגלות.
עלילה: סיפור היכרותם וחברותם של גרג ססטרו וטומי וויזו (האחים פרנקו), שהולידה את מה שנחשב לאחד הסרטים הגרועים בכל הזמנים - "החדר". החל מהפגישה הראשונה בסדנת משחק בסן פרנסיסקו, דרך ניסיונות כושלים להיטמע בהוליווד ועד ההחלטה של טומי לכתוב, לביים, לככב וגם להפיק (בעזרת כסף ממקור מסתורי) בסרט שהפך לפולחני עוד בתום הפרימיירה הכושלת שלו.
שורה תחתונה: מועמדות בודדת לאוסקר יש לסרט, בזכות התסריט המעובד שמבוסס על "אמן האסונות" - ספרו של ססטרו המספר את סיפור ההפקה של "החדר". אבל האמת היא שמגיע לסרט הזה יותר, למשל בזכות התפקיד הכי טוב של פרנקו הבכור לפחות מאז "פיינאפל אקספרס", בתפקיד ההזוי אך האמיתי למדי של טומי וויזו - אדם שהוא כל כך חריג עד כי הופך כל דבר בסביבתו למוזר. שוחרי "החדר" המקורי יהנו כאן מאינסוף בדיחות פנימיות, בזמן שמעריצים אדוקים מדי עלולים דווקא לכעוס על אי דיוקים בעיבוד. הצפייה ב"חי בסרט" תהיה כנראה דומה לסרטים אחרים של חבורת רוגן ופרנקו – סיפור על חברות גברית עטוף בהרבה דאחקות, הפעם גם עם קריצות אל מאחורי הקלעים של עשיית סרטים בהוליווד. אגב, לא להתבלבל עם הסרט זוכה האוסקר עם ברי לארסון וג'ייקוב טרמבלי הכלואים בחדרון אצל פסיכופט מתעלל. ממש לא אותו חדר.

קצת מוזר, קצת מצחיק. "חי בסרט":

אני, טוניה

בימוי: קרייג ג'ילספי ("לארס והבחורה האמיתית")
משחק: מרגו רובי, אליסון ג'ני, סבסטיאן סטן, פול וולטר האוזר, ג'וליאן ניקולסון.
עלילה: סיפורה של המחליקה האמנותית טניה הארדינג, או טוניה כפי שהיא נקראת בשוגג בישראל, בגילומה של כוכבת העל מרגו רובי ("יחידת המתאבדים", "הזאב מוול סטריט"). החל מילדותה העשוקה בפורטלנד שם התנחמה בהחלקה על הקרח וסבלה מאם מפלצתית (ג'ני), דרך נישואיה הרעילים לבעלה המתעלל (סטן), ועד להפיכתה לתקווה אולימפית עבור ארצות הברית שלא ידעה איך לאכול את האישיות המתפרצת שלה.
שורה תחתונה: עם שלוש מועמדויות לאוסקר, לעריכה ולשתי השחקניות המופלאות, הסרט רכש לעצמו את תשומת לב שבהחלט מגיעה לו. אבל גם אם נשים את האוסקר בצד, מדובר בסרט שראוי לכל השבחים על הטיפול הקומי בסיפור שהוא טרגדיה מתמשכת, המסופר בלעדית מנקודת מבטה של הגיבורה הנוטה להגזמות פרועות. עם זאת, ההתרחשויות המטורפות נאמנות למציאות שכן מדובר באמת בסיפור חריג, העשייה הקולנועית קולחת ומאפשרת לצחוק גם כשכואב, והביקורת החברתית קרה ומושחזת כסכין על קרח, עד כדי כך שכולם נחתכים - גם אמריקה שמעדיפה את הכוכבות שלה על פי תבנית מסוימת ולא מסוגלת לקבל את השונה, גם העלוקות שנדבקו אל ההצלחה של הארדינג, ואפילו הגיבורה עצמה, שלא מסוגלת לקחת אחריות אישית כמעט על שום דבר שקרה לה והופכת את הסרט לעגול וגם אפור מבחינה מוסרית.

סיפור סינדרלה על הקרח. "אני, טוניה": 

50 גוונים של שחרור

בימוי: ג'יימס פולי, שביים גם את הסרט הקודם.
משחק: דקוטה ג'ונסון, ג'יימי דורנן, קים בסינג'ר, אריק ג'ונסון, אריאל קבל.
עלילה: פרק שלישי ואחרון בטרילוגיית העיבודים לספרי אי. אל. ג'יימס, שבמרכזה מערכת היחסים בין אנסטסיה סטיל (ג'ונסון) וכריסטיאן גריי (דורנן). אחרי שחקרו את אהבתם ומיניותם בשני הסרטים הקודמים, אנה וכריס התמסדו ומוכנים להתחיל בחיי עושר ואושר משותפים. אלא שדמויות אפלות מעברם מאיימות על האידיליה והיציבות.
מה הקטע: סדרת הסרטים אמנם הבטיחה אירוטיקה מתובלת ביחסי שליטה, אבל יצרה מערכת סאדו-מאזוכיסטית בעיקר עם הקהל. המפיקים ודאי יקוו לגראנד פינאלה בעיקר בקופות הכרטיסים, לאחר שהסרט השני, "50 גוונים של אופל", הכניס פחות מקודמו "50 גוונים של אפור". מהיצירה עצמה קשה לומר שיש ציפיות מעבר לעוד מאותו הדבר - נשיכות שפתיים וסקס לא מסעיר על רקע חיים נוחים עם מכשולים מומצאים.

קשה להיפרד. "50 גוונים של שחרור":

מוצא אל הים

בימוי: דניאל מן ("איש הציפורים")
משחק: גל הויברגר, אמנון וולף, סוזן גשוונדטנר, ערן איווניר, חגית דסברג, עומר גולדמן.
עלילה: יואל (הויברגר) לכאורה נמצא בדרכו למילואים בעזה, אבל למעשה תקוע בצומת דרכים וצריך להחליט לגבי תיקון או פרידה מחייו הקודמים. זאת לאחר שהכל התפרק לחלוטין בתקופה קצרה: אביו נפטר ויש צורך לטפל בענייני הדירה שלו, הוא פוטר מעבודתו כמורה להיסטוריה, וזוגתו כנראה מצאה לה מישהו אחר.
מה הקטע: סרט עלילתי ראשון לבמאי הנסיוני דניאל מן, שהוצג בבכורה בפסטיבל ברלין לפני שנה ומאז אסף לעצמו פסטיבלים וגביעים, כולל בכורה ישראלית בפסטיבל קולנוע דרום ופרסי הצילום (זיו ברקוביץ'), העריכה (אור בן דוד) וסרט הביכורים הטוב ביותר בפסטיבל חיפה. תוספת מבורכת לקולנוע הישראלי החדש, בעיקר בתחום הטיפול במשבר בגבריות ובישראליות העכשוויות.

ישראלי קטן וטוב. "מוצא אל הים":

כוכבים חיים לנצח

בימוי: פול מקגווין ("להרוג את המזל")
משחק: אנט בנינג, ג'יימי בל, ג'ולי וולטרס, ונסה רדגרייב.
עלילה: בסוף שנות ה-70' של המאה הקודמת, הכוכבת ההוליוודית גלוריה גראהם (בנינג) מגיעה לליברפול כדי לפגוש את פיטר (בל) - שחקן צעיר שהיה מאהבה כמה שנים קודם לכן. הגעתה של הנוכחות הכריזמטית אך הדועכת אל ביתו הצנוע של פיטר, שעדיין גר אצל הוריו, מעוררת שאלות לגבי נסיבות בואה ומזכירה נשכחות.
מה הקטע: הרבה לפני וודי אלן וזוגתו/בתו המאומצת, השחקנית גלוריה גראהם לקחה לה כבעלה הרביעי את בנה המאומץ, והייתה לכוכבת נשכחת ומעט מושמצת עם תדמית של חיים סוערים. הסרט לוקח חירות אמנותית לגבי מערכת היחסים הבאה שלה, שהייתה בה אהבה גדולה לצד מכשול נוסף מלבד הפרש הגילים, ונעזר בהופעות דרמטיות עתירות נפח של בל ובנינג.

מבוסס על סיפור אמיתי. "כוכבים חיים לנצח":

הנשיקה האחרונה של הקיסר

בימוי: דיוויד לביו
משחק: כריסטופר פלאמר, לילי ג'יימס, ג'נט מקטיר, ג'יי קורטני, אדי מרסן, בן דניאלס.
עלילה: בימי מלחמת העולם השנייה, חייל גרמני (קורטני) מקבל עליו משימה לבדוק האם הסתננו חברים במחתרת ההולנדית אל אחוזת הקייזר הגולה וילהלם (פלאמר). הוא מתאהב בצעירה הולנדית ממוצא יהודי (ג'יימס), ומתחיל להרהר מחדש במשימתו ובעקרונות הצבא הנאצי אליו הוא משתייך.
מה הקטע: מבוסס על ספר ששמו כשם העברי של הסרט (שבאנגלית נקרא The Exception) מאת אלן ג'אד, והפקה קולנועית ראשונה של במאי התיאטרון דיוויד לביו. התקציר מבטיח לשלב בין דרמה רומנטית לסרט ריגול, על רקע המלחמה שלא מפסיקה לעניין את אמנות הקולנוע, לאחרונה יותר מן הרגיל.

דרמה זה שם המשחק. "הנשיקה האחרונה של הקיסר":

*#