בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בית היוצר הישראלי

תגובות

בקונצרט זה פגשנו שני קונצ'רטי מפוארים פופולריים - ושני פסנתרנים צעירים שאמנותם כבר מאפשרת מימוש מספק ומרשים של שני הקונצ'רטי; עם זאת ברור שלצד ההישגים מונח, אצל שני האמנים, פוטנציאל לפסנתרנות משכנעת הרבה יותר.

כנהוג, התזמורת הסימפונית ראשון לציון מארחת כסולנים פסנתרנים צעירים שהתבלטו בתחרות בנגינת קונצ'רטי שנערכת בסדנה הבינלאומית "תל חי" בשדה בוקר, בעיצומו של הקיץ. הפעם היו אלה איתמר פראג, רק בן 17, ואמרי טלגם. פראג קיבל עליו את הקונצ'רטו האולטרה-וירטואוזי של פרוקופייב (מס' 3), וישב לרוץ בו בביטחון מפליא, כבקי ורגיל. מאחר שמדובר בקונצ'רטו זה בהפגנת כוח, אי אפשר להתעלם מהעובדה שעוצמת הצליל של פראג (תלמידם של חנה שלגי, אסף זוהר וואדים מונסטירסקי) לא היתה מספקת בקטעים רבים, שבהם אמור הפסנתר לבלוט ולזהור גם מתוך מרקם תזמורתי חזק. לבד מהסתייגות זו הוא הרשים בהחלט.

הקונצ'רטו מס' 2 של ברהמס הוא "משהו אחר" לגמרי, יצירה מפסגותיו של ברהמס, וכאן אמורה התזמורת לספק רקע רך, מפתה ויוצר השראה, שישמש דחיפה ועזר כנגד לפסנתרן. בשני הפרקים הראשונים ההובלה של המנצח דניאל כהן לא היתה זורמת די הצורך בכללותה וגם פראזות רבות יצאו כבדות. גישתו של הפסנתרן אמרי טלגם (תלמידם של רות תירוש, ארנון ארז, חנה שלגי ועמנואל קרסובסקי) היתה בוטחת ורצינית מהתחלה, תוך נקיטת צליל מלא אך לא נקשני. עם זאת מידת הגיוון בצבעים ובעוצמות הצליל לא היתה מספקת ואולי בשל כך ההיבט השירתי לא מומש במלואו, לטעמי. מסקרן מאוד להאזין לטלגם כשהוא לבדו, ברסיטל, ובו היכולות שלו יישמעו בצורה ממצה. מתבקש שהנהלת סדנת "תל חי" תארגן רסיטלים כאלה, לטלגם, לפראג ולפסנתרנים אחרים שהתבלטו במסגרת הסדנה.

שני פסנתרנים ממצטייני סדנת הפסנתר הבינלאומית "תל חי" מופיעים כסולנים עם התזמורת הסימפונית ראשון לציון. מנצח: דניאל כהן. היכל התרבות של ראשון לציון



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו