בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פתיחה שכולה מנעמים

תגובות

אנסמבל סולני תל אביב, במתכונת של תזמורת כלי קשת, הוציא את העונה החדשה לדרך במצעד מטעמים מפנק. סייעו לכך הזמרה העדינה של אנסמבל זמרי מורן (מדריכתו היא נעמי פארן), עם זמרים סולנים מקרבו ובראשם הסופרן הדס פארן-אסיה. את היצירה שפתחה - פרק מתוך סרנדה של אלגר - לא מתאים לכאורה לתפוס כ"פינוק" - היא נוספה לתוכנית כמחוות זיכרון לכנר מתן גבעול, חבר האנסמבל. אלא שהביצוע מלא הטעם והרגש לא היה יכול אלא לגרום הנאה, ואולי אף קורטוב נוחם.

במרכז הקונצרט כיכבה יצירה מעניינת במיוחד של נועם סיוון, "ביתן הבדידות" שמה (אדווח עליה בהזדמנות קרובה), ולצדה "מיסת עוגב קטנה" של היידן (עוגב: אייל באט) והמיסה בסול מג'ור של שוברט. אפשר להתווכח קצת עם דרכו של המנצח ברק טל במיסה של שוברט: את הליטוף המתמיד שהיא מעניקה לשומעים, במהותה, חיזק טל בפרשנות שהנינוחות והרכות שלה נשמעו לי מוגזמות - בעיקר בפרק ה"קיריה" הפותח. צד זכות לגישה: צליל רך ועוטף הוא מעין סימן היכר "ממתג" של האנסמבל, ברוב עשר שנות קיומו.

עוד נושא לוויכוח הוא העיבוד של טל לחמישייה ק' 406 בדו-מינור של מוצרט, שבוצעה בתזמורת כלי קשת. אודה כי לא מצאתי סיבה להלל גרסה חדשה זו, שמוסיפה לפעמים כובד באסי מיותר ובעיקר מרככת את הזעקה שמקרינה החמישייה בגרסאותיה המקוריות לחמישייה (כלי מיתר או כלי נשיפה). ביצוע הפרק הראשון היה זחלני מדי, נטול מתח. עם טענות אלה, שאינן באות להכחיש את ההנאה הכללית שנגרמה, יוכלו הרוצים בכך להתווכח בעזרת מסמך: אנסמבל סולני תל אביב מציע למעוניינים הקלטה של הקונצרט, הן בתקליטור אודיו והן בדי-וי-די. כדאי מאוד לשמוע.

אנסמבל סולני תל אביב בניצוח ברק טל, עם זמרים סולנים ועם אנסמבל זמרי מורן. אולם ענב בתל אביב (יום ראשון)



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו