הזוג שהתחבר, הזוג שננעל: דואטים בתיאטרון תמונע

מגע גופני עומד בבסיס שני הדואטים בתיאטרון תמונע, אבל בעוד שבריקוד של נדר רוסנו זהו קשר כובל שאינו מתפענח, הרי אצל אנה רוטליסברגר נוצר קסם של גילוי הדדי

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים

שני הדואטים בתוכנית הם פרי שיתוף פעולה בין נדר רוסנו מתל אביב לאנה רוטליסברגר משוויץ, ומה שמאחד אותם - למרות השוני הגדול - הוא העיסוק בקשר בין שני אנשים, שבסיסו במגע פיסי.

בתוכנייה כותב רוסנו על הדואט “OFF LINE", כי הריקוד עוסק ב"מחסום הפרדה, מכשול ומערכת ביצורים שנבנים כדי למנוע תנועה ומעבר לקו מסוים", ולאחר שפיתח את הרעיון הוא חוזר ומסיים: "העבודה תעסוק במהות של מחסום, בין ברמה האישית והן ברמה הציבורית־פוליטית, ותנסה לזהות את שורש הבעיה". כך כתוב. אבל מה שבלט לעיני הוא שהקטע של רוסנו עם הרקדנית עדי וינברג עוסק בקשר ארוך כובל שאין להתירו, ולא ממש מתברר כאן מהו שורש הבעיה. הריקוד נפתח כאשר רוסנו נע מצד לצד, צעד סגור צעד סגור, יד אחת מכסה את העיניים והשנייה מתוחה הצדה, מחפשת לוודא האשה יושבת במקומה. הוא נוגע בראשה של הרקדנית, ממשש את פניה, וכשזיהה שזאת אכן היא הם בבת אחת מתחברים, כמו מנעול שנסגר, כמו גופות שננעלו בבריח. הם נעים מצד לצד, משנים כיוונים בתוך מחנק ה"ביחד".

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ